Kan man installera en förbränningstoalett i ett litet duschrum med duschkabin? Tänker på om det är risker med el och vatten i samma rum?
 
Det finns ju el, åtminstone för belysning, i alla badrum... Du får nog komma med mer info för att få bra svar. Hur litet är badrummet och hur långt kommer det vara från duschen till toan?
 
Evakarin54 Evakarin54 skrev:
Kan man installera en förbränningstoalett i ett litet duschrum med duschkabin? Tänker på om det är risker med el och vatten i samma rum?
Tack..Ja det får jag förstås räkna på. Vet inte säkert om det ändå blir för trångt. Golvytan är ca 3.2 kvm.
 
BirgitS
Det låter hyfsat rymligt men vad är längd och bredd samt var är dörren?

Man får inte ha ett vägguttag som är närmare än 120 cm från duschmunstycket men det går att installera t.ex. en tvättmaskin fast i en eldosa som är närmare.
 
Det går bra, i alla fall som jag kan bedöma. Vi ska precis göra just samma sak, där förbränningstoaletten står i ena hörnet och duschen i andra med en skärmvägg. Så det är annan våtzon - samma sak som att ha en tvättmaskin. Den toalett vi köper verkar dock inte gilla vattenstänk om man läser manualen. En elektriker får sätta nytt uttag (10 A) som såklart har jordfelsbrytare.
 
  • Gilla
Evakarin54
  • Laddar…
Boo2 Boo2 skrev:
Det går bra, i alla fall som jag kan bedöma. Vi ska precis göra just samma sak, där förbränningstoaletten står i ena hörnet och duschen i andra med en skärmvägg. Så det är annan våtzon - samma sak som att ha en tvättmaskin. Den toalett vi köper verkar dock inte gilla vattenstänk om man läser manualen. En elektriker får sätta nytt uttag (10 A) som såklart har jordfelsbrytare.
Vilket märke är det på toaletten?
 
Evakarin54 Evakarin54 skrev:
Vilket märke är det på toaletten?
Cinderella Comfort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.