Är det någon här som har byggt ett Solvik 630 eller 618 med Trivselhus. Är i valet & kvalet om vi ska bygga souteräng eller 1,5plans & vill ha ALLA synpunkter, åsikter & tips & trix!!! ::)
Vill även veta allt man bör veta ang. Trivselhus i Stockholm... Kanske någon speciell man ska akta sig för eller nå´n som är extra bra att samarbeta med...
 
Är nog lite snurrig!!! Menade förstås "Arkitektens skiss No 530" & inget annat!!!
 
Hej Magnus, vi är i startgroparna att bygga ett större 529 i Järna utanför Södertälje. Vad jag har förstått är de flesta som har byggt Trivselhus i Stockholmstrakten mycket nöjda och då speciellt med säljarna på Stockholmskontoret. I Kallfors i Järna finns det två jättefina funkis hus och jag tror att båda är Th. Det ena är det i alla fall. Flitiga Lisa som finns här på forumet bor i det ena och hon kan en hel del om Th och byggande.

Var ska ni bygga?

Mvh Iram
 
Hej igen!
Har ni en sluttningstomt?
Den tomten som vi preliminärt ska bygga på sluttar och vi har ritat ut 529 till 153,5 kvm med fyra somrum och ett stort badrum där allrummet är. Allrummet är alltså förminskat.

Mvh Iram
 
Iram skrev:
Hej Magnus, vi är i startgroparna att bygga ett större 529 i Järna utanför Södertälje. Vad jag har förstått är de flesta som har byggt Trivselhus i Stockholmstrakten mycket nöjda och då speciellt med säljarna på Stockholmskontoret. I Kallfors i Järna finns det två jättefina funkis hus och jag tror att båda är Th. Det ena är det i alla fall. Flitiga Lisa som finns här på forumet bor i det ena och hon kan en hel del om Th och byggande.

Var ska ni bygga?

Mvh Iram
Det finns faktiskt tre funkishus i Kallfors som är TH! Vårt, det ljusgrå i svängen och ett vitt enplans som liknar vårt i formen. ;)
 
Hej Lisa, vart ligger det vita huset? Är det det som ligger i början av området?

Mvh Iram
 
Iram skrev:
Hej Lisa, vart ligger det vita huset? Är det det som ligger i början av området?

Mvh Iram
Jo, det ligger i början till vänster. Hus nr 5 med gröna dörrar. Det kommer ytterligare ett v.36 tror jag det var. Det kommer ligga bakom det grå i svängen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.