F
Jag gör kanske en höna av en fjärder. Vårt tralldäck runt uterum och pool är slitet. Tänkte tvätta och olja in det. Men funderar lite på vilken olja som är lämplig? Jag köpte Cuprionol träolja V. Men står på burken att det inte är hälsosamt att få i sig rester och damm av det. Jag tänker att det är oundvikligt när bebisar kryper runt och när man badar i poolen och allt. Hur farligt är det egentligen? Finns det något giftfritt alternativ?
 
  • Burk Cuprinol träolja för tryckimpregnerat trä, skyddande, vattenavvisande, utomhusbruk, nära öppnad pappkartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En burk med text på svenska, säkerhetsinstruktioner synliga, brun nyans bakom, delvis suddigt, spegling av person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Stefan N Stefan N skrev:
[länk][/QUOTE

]
Använder man inte såpa för rengöring?
 
F
H Henriksberg1903 skrev:
Här finns information från tillverkaren.
[länk]

Hmm kanske värt att testa? Antagligen håller det inte lika länge som olja gissar jag. Finns det någon annan billigare fet såpa? Tyckte 99kr i frakt var lite mycket. Hur mycket går åt? Har ca 30 kvadrat däck.
 
Redigerat:
F
F Fideliox skrev:
[länk]


Står ju att man ska ta upp såpavattnet igen? Var gör man av det sen?

Gör som man brukar med hinken när man skurar golv. Häll det i toastolen så blir den också lite renare. Annars står det ju också att du kan spola av med trädgårdsslang.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.