Vet inte om det är rätt forumdel för denna fråga men kör ändå. Ska snart till att göra om bad/toa och givetvis har vi bara en i lägenheten. Nån som har förslag på alternativ toalett under byggtiden? Potta, samt 2 bajspåsar när jag rastar hunden är inga alternativ som jag kommer att överväga! :)
tack på förhand
jeppe
 
Oj, vad mycket skithus det fanns! :) Tackar. Undrar om det går att hyra en torr/frystoa el. liknande?
 
Om det är en lägenhet, har ni ingen toa vid tvättstugan, uthyrningsrum eller liknande. Det kankse helt enkelt finns någon toa någonstans i huset som du kan få nyttja under tiden?
 
Jo, det finns en toa i tvättstugan. Problemet är bara det att varje hyresgäst låser tvättstugan med hänglås(av nån outgrundlig anledning) så att ingen ska kunna ta sig in där under tiden de tvättar. Detta gör att vi i stort sett skulle behöva boka tid för att skita, alternativt skita på natten då ingen använder tvättstugan :) Iofs har vi ju COOP forum 250 meter bort men det är en låååååång sträcka om det skulle bli panik...
 
Hej, jag skulle föreslå en Porta Potti som är en typ av kemtoalett som man spolar med vanligt vatten. Vi har sådan i båten och de kostar ca. en 1000-lapp men finns på Clas Olsson t ex tror jag. Man får tömma tanken någon gång i veckan för att det inte skall bli lukt men det kan ni kanske gå ned till tvättstugan och göra?
Lycka till!
 
ok, tackar föt tipset. ska genast kolla upp det!
 
Själva toastolen är ju ganska lätt att montera av/dit även tillfälligt, så det är ju bara när spackel och liknande torkar som det behöver bli helt stopp.
 
Har ni ingen trevlig granne förresten, som kan låna ut sin..?
 
Vi gjorde vår vanliga toa "portabel" under renoveringstiden (skruvade fast den i två "medar" så att vi kunde lyfta bort och ställa dit efter behov. Funkade rätt så bra men krävde en viss framförhållning i beslutet att "gå". Under den korta tid som spacklet torkade så åkte vi till en närbelägen mack för #2 och använde en golvbrunn i källaren för #1. Bara man spolar ordentligt efter sig så är det inget problem.
 
GoForIt skrev:
Har ni ingen trevlig granne förresten, som kan låna ut sin..?
Våra två grannar har tillsammans nått den aktningsvärda åldern 2400 år och är väldigt speciella så det är nog ingen bra idé. Att stoppa tillbaks toaletten däremot låter ju smart. Då är det ju bara att "spola" med en hink vatten. Tack för alla tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.