Har en ekparkett som är sliten och skulle behöva slipas. Grejen är att den är vitgrå så jag misstänker att de tidigare ägarna behandlat den med något slags pigment som jag tycker är väldigt fint (se bild). Försvinner det av en slipning och hur får jag i så fall tillbaks den matta vitgrå nyansen?
 
  • Trägolv med smuts och skräp, gråa toner, spegling av stol, övergång till mörkt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Ja det vita är bara på ytlagret
Rådfråga en välrenommerad golvfirma men jag tror inte de kan få till det till 100%
Dessutom kan det vara billigare att lägga nytt klickparkettgolv (om Ni hittar rätta vita nyansen)
 
Men visst går det väl att vitolja eller lasera en ekparkett..? Tror jag sett bilder på det?

hsd hsd skrev:
Ja det vita är bara på ytlagret
Rådfråga en välrenommerad golvfirma men jag tror inte de kan få till det till 100%
Dessutom kan det vara billigare att lägga nytt klickparkettgolv (om Ni hittar rätta vita nyansen)
 
hsd
L Malinesse skrev:
Men visst går det väl att vitolja eller lasera en ekparkett..? Tror jag sett bilder på det?
Jodå, det går men golvet kan ta olja / lasyr ojämnt efter en slipning så det var därför jag hänvisade till en duktig golvfirma med erfarenhet, de kan bedömma hur resultatet kan bli
 
  • Gilla
Lussekattis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.