Vi har 31kvm klinkergolv från glada 90 talet i vår inredda källare. Det är sk gillestuga så inte våtrum. Vi vill göra om golvet utan att riva upp hela klinkern. Viktigt är såklart att golvet fortfarande andas så jag kan inte stänga igen fogarna så att säga. Behöver tips på förslag. Vi funderar på allt mellan heltäckningsmatta som andas, flyta golvet, mikrocement och måla golvet. Hur gör vi detta på bra sätt och inte allt för dyrt medans golvet (betongen) fortfarande får andas.
 
Kolla in slutet på mitt gamla inlägg. Heltäckningsmatta blev riktigt bra, flytspacklade på betongen och sen en heltäckningsmatta för ca 170kr/m2.
Kronan på verket var när svärmor frågade "Är det golvvärme?" för hon tyckte det var varmt att gå på golvet.
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Kolla in slutet på mitt gamla inlägg. Heltäckningsmatta blev riktigt bra, flytspacklade på betongen och sen en heltäckningsmatta för ca 170kr/m2.
Kronan på verket var när svärmor frågade "Är det golvvärme?" för hon tyckte det var varmt att gå på golvet.
Kollade bilderna. Det blev bra. Jag har klinker och sen flytspackel på och sen matta, kommer då betongplattan att kunna andas? Andas ju då bara genom fogarna i klinkern som ligger underst.
 
T Tusselindh skrev:
Kollade bilderna. Det blev bra. Jag har klinker och sen flytspackel på och sen matta, kommer då betongplattan att kunna andas? Andas ju då bara genom fogarna i klinkern som ligger underst.
Mattan är absolut inte tät. Man kan tillochmed andas genom den
 
  • Gilla
Tusselindh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.