A
Har lite funderingar om det här skulle kunna va nått till våran hall. Är det nån som har handlat från dom eller vet vilken kvalitet det är?
 
Vilka är dom??
mvh opaler
 
A
vet inte mkt alls, så jag tänkte nån annan här skulle ha lite svar. :)
 
Visst kan granitgolv alltid vara ett alternativ till er hall. Men på kvaliteten på "deras" granitgolv kan jag inte yttra mig om. Vilka tänkte du på?
 
Har själv tittat på vit/grå granit från Hornbach för 135 kr/kvm till vårt uterum. Några kompisar har köpt det och de var mycket nöjda. Ett blankt granitgolv blir ganska halt om det kommer vatten på det, så jag är inte lika säker på att det är så smart att ha i en hall där det blir blött...
 
A
Vi funderar också på granitgolv till (hall och badrum). Är lite sugen på en gråsvart med "flammad och borstad", dvs lite grövre yta. Tycker det är så mycket skönare att gå på än blankpolerad sten. Särskilt i badrum där man ofta är barfota.
 
Vi var inne på Stenbolaget i Stockholm i somras på jakt efter sten till en öppenspis som vi ska mura och möttes där av en av de mest ointresserade säljare jag har träffat. Men det kanske var en sommarvikarie? Möjligen ger vi dem en chans till bara för att de är så nära vårt hus.
 
A
pinebar skrev:
Vi var inne på Stenbolaget i Stockholm i somras på jakt efter sten till en öppenspis som vi ska mura och möttes där av en av de mest ointresserade säljare jag har träffat. Men det kanske var en sommarvikarie? Möjligen ger vi dem en chans till bara för att de är så nära vårt hus.
Har du nått annat förslag på var man mkan köpa sten till bra priser eller fick dom en andra chans?
 
Ang. priser på granit mm!
Golvgranit i storleken 400*400*10 finns på Bauhaus från 229:-/m2 beroende på färg !!
Har själv lagt en entrehall och kök med den gråspräckliga slipade varianten och är mycket nöjd. Detta är i en bostadsrätt på 4'e våningen så problemet med vatten på golvet är obefintligt. Dock bildas pölar med smältvatten under skor på vintern men jag har ännu inte kunnat urskilja någon form av fläckar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.