Nu har vi börjat renovera badrummet. Inser att enda handdukstorken som får plats är lodrätt och enligt rörmokaren har vi endast enrörssystem, vilket innebär att den i det läget måste vara eldriven.

Funkar det verkligen med lodrätt, eller blir det samma effekt som när man hänger handduken/morgonrocken på en vanlig krok?

Ni som har lodräta handdukstorkar, är ni nöjda?
 
BirgitS
De funkar och värmer handduken. Däremot torkar ju inte handduken lika bra på en lodrät som på en vågrät om man vill spara el och därför stänger av torken.
 
Krilleman
Jag har svårt att se hur din röris påtalar att ni måste ha en lodrät handdukstork, vad spelar det för roll i ett 1-rörssystem?

Ingen alls enligt min mening.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Jag har svårt att se hur din röris påtalar att ni måste ha en lodrät handdukstork, vad spelar det för roll i ett 1-rörssystem?

Ingen alls enligt min mening.
Nej, rörmokaren sa inte att den måste vara lodrät, däremot att den ska vara eldriven.
 
Jepp 1-rörs blir bekymmer med HT, inte säker men har sett något om att det finns 1rörskoppel att sätta dit. Hade en annan hempulare som satte in en HT på en 1-rörs ( alla kopplingar gömda bakom en vägg ) när termostaten stängde ner på HT så blev tvärnit på alla element efter och ingen värme, så röris har rätt, fråga om det med ett annat koppel går att ordna.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.