J
Hej
Imorgon går tiden ut för ångerrätt hos leverantören.
Jag har tre val
1-Panasonic LZ35
2- Mitsubishi Ninja FT 35
3- Daikin SX35-R
Gillar den första för bäst prestanta men den är 35 cm djup och sticker ut i ögonen.
Vad tycker ni?
 
Redigerat:
Jag har en ninja ft25 sen ett par månader och är grymt imponerad över hur mycket den värmer. Dragit som mest 15kWh på 24h och då har det varit som mest - 12.
 
har du köpt hem 3 olika
 
J
M maria01 skrev:
har du köpt hem 3 olika
Nej, köpt Panasonic men vill byta. Den är varken levererad eller installerad.
 
J
davveno1 davveno1 skrev:
Jag har en ninja ft25 sen ett par månader och är grymt imponerad över hur mycket den värmer. Dragit som mest 15kWh på 24h och då har det varit som mest - 12.
Hur stort utrymme värmer den ?
 
J Jens33 skrev:
Nej, köpt Panasonic men vill byta. Den är varken levererad eller installerad.
och dom har alla 3 hemma
 
LZ35 är ju en maskin som är lämplig när du har väldigt ont om utrymme på höjden. Jag skulle inte rekommendera den om du inte sätter den ovanför ytterdörren och verkligen inte kan få plats med en högre pump. Den har pga sin låga höjd ett behov av att gå på betydligt högre varvtal för att få ut lika mycket luft vilket gör att många är missnöjda med ljudnivån då den upplevs mera bullrig än många andra av Panasonics modeller.
 
J
N Nixon90 skrev:
LZ35 är ju en maskin som är lämplig när du har väldigt ont om utrymme på höjden. Jag skulle inte rekommendera den om du inte sätter den ovanför ytterdörren och verkligen inte kan få plats med en högre pump. Den har pga sin låga höjd ett behov av att gå på betydligt högre varvtal för att få ut lika mycket luft vilket gör att många är missnöjda med ljudnivån då den upplevs mera bullrig än många andra av Panasonics modeller.
Det är det som är problemet. Jag har 33 cm ovanför dörren och det är de här tre pumparna som får plats där.
Annars hade jag inga problem att välja.
 
J Jens33 skrev:
Hur stort utrymme värmer den ?
Ca 70kvm.
 
Vill varna andra för Panasonic LZ35TKE

Har nu haft denna värmepump några månader och är inte nöjd! cry.gif

Trodde man skulle vänja sig vid den högre ljudnivån men det går inte.
Vi får stänga sovrumsdörr där vi tidigare kunde ha öppet för att kunna sova.

Jämfört med andra värmpumpar så låter denna extremt högt. Läge 3/5 som krävs för att få bra värmespridning är på samma ljudnivå som våran gamla värmepump hade vid högsta läge 5/5.

Hade även problem med ett missljud (lät som det blåser för mycket luft i ett för litet rör. Hoande ljud)
Tekniker kunde även höra detta och har bytt innerdel till ny men ingen skillnad tyvärr.

Vill varna andra för att denna låter mycket högre än andra standard modeller.

I övrigt fungerar den bra och värmer.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
A
J Jakob92 skrev:
Vill varna andra för Panasonic LZ35TKE

Har nu haft denna värmepump några månader och är inte nöjd! [bild]

Trodde man skulle vänja sig vid den högre ljudnivån men det går inte.
Vi får stänga sovrumsdörr där vi tidigare kunde ha öppet för att kunna sova.

Jämfört med andra värmpumpar så låter denna extremt högt. Läge 3/5 som krävs för att få bra värmespridning är på samma ljudnivå som våran gamla värmepump hade vid högsta läge 5/5.

Hade även problem med ett missljud (lät som det blåser för mycket luft i ett för litet rör. Hoande ljud)
Tekniker kunde även höra detta och har bytt innerdel till ny men ingen skillnad tyvärr.

Vill varna andra för att denna låter mycket högre än andra standard modeller.

I övrigt fungerar den bra och värmer.
man får inte vara överkänslig, bo vid ett vindkraftverk ett tag så du lär dig
 
electroluxaren skrev:
man får inte vara överkänslig, bo vid ett vindkraftverk ett tag så du lär dig
Har 3 vindkraftverk inom 1000 m avstånd så har inte svårt att vänja mig vid ljud......kanske säger mer om hur högt denna värmepumpen låter haha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.