Claes Sörmland
H HarryDynamitAnus skrev:
Jag vill ha intyg till den dagen jag säljer lägenheten.
Det har arga snickaren sagt!

Hur ser uppdelningen ut i dessa 150k?
Tror de flesta badrumsrenoveringsföretag säljer tjänsten med fast pris. Sen om något sen inte visar uppfyller förutsättningarna i offerten så tar de extra betalt på löpande.

Det som gör badrumsrenoveringar så dyra är att de inkluderar många yrkesgrupper, t ex elektriker, rörmokare, snickare, målare, plattsättare, mattläggare o s v. Och de kommer i omgångar för att göra sitt jobb.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Men ska vi gissa att du kan komma undan med 150 000 kr i bästa fall? Golvbrunn behöver ju bytas och risken är stor att den kostnaden hamnar på dig om bostadrättsföreningen inte är redo att byta den.
Jag tror man kommer ner i pris om man väljer våtrumsmatta och -tapet samt väljer billig inredning, typ billig toalett, Ikea Godmorgon kommod, Ikea spegelskåp. Riva ut en del kan man göra själv också, innebär några sparade tusenlappar i alla fall..
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tror man kommer ner i pris om man väljer våtrumsmatta och -tapet samt väljer billig inredning, typ billig toalett, Ikea Godmorgon kommod, Ikea spegelskåp. Riva ut en del kan man göra själv också, innebär några sparade tusenlappar i alla fall..
Tänker bara att om jobbet inte blir standardlukrativt så blir det väldigt svårt att hitta en firma som vill göra det. Kanske har ekonomin gjort att det är lättare nu men det har ju varit ett lite helsike att hitta firmor som vill göra snåljobb.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tänker bara att om jobbet inte blir standardlukrativt så blir det väldigt svårt att hitta en firma som vill göra det. Kanske har ekonomin gjort att det är lättare nu men det har ju varit ett lite helsike att hitta firmor som vill göra snåljobb.
Jag tror det har blivit lättare att få tag på hantverkare nu, för några veckor sen såg jag online-annonser från Dådermans och det har jag inte sett förut.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Du kan komma undan lite billigare genom att göra endel själv. Handla in material (toa, kranar etc. Välj inte det allra dyraste. Kolla affärer. Bygg din egen badrumsmöbel (av 70-talsbokhylla 220 kr på loppis), handla handfat för 50 kr på loppis, duschdörrar på blocket, pruta rejält när du köper badkar …ordna din egen stjärnhimmel.
Och nu då?
Är mattan hel, ffa skarvarna? Då kan du måla. Byta brunnar måste du när du låter lägga om golv, men jag tror inte när du piffar upp med färg. (Läs på om våtrumsgolvfärg)
Väggarna? Om du tänker dig att renovera sedan, så prova lite undanskymt (gör först underarbetet -läs på nätet)
Om det inte är föfärligt kladdigt kanske du kan stå ut med det fram till storrenoveringen?
Kolla stjärnhimlen!
 
  • Badrum med handfat, toalett, duschhörna, spegel och vita kakelväggar. Hygienprodukter synliga. Modernt och hemtrevligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badkar med dusch, handdukstork, trähylla och rosa matta på kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschrum med stjärnhimmel, duschmunstycke och kakel - mysigt och atmosfäriskt inredningstema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.