Hej
Någon som känner till någon som kan EVI heat pumpar i Stockholmsområdet? Någon som kan serva och felsöka?
Mvh
Tove
 
  • Gilla
Vasan1628
  • Laddar…
T TUH skrev:
Hej
Någon som känner till någon som kan EVI heat pumpar i Stockholmsområdet? Någon som kan serva och felsöka?
Mvh
Tove

Fick du tag i någon som kunde hjälpa till? Jag letar också efter röris/installatör som kan hjälpa till!
 
C Chassa Moosa skrev:
Fick du tag i någon som kunde hjälpa till? Jag letar också efter röris/installatör som kan hjälpa till!
Bump! Letar också efter en servicetekniker i Stockholmsområdet!
Hjälper ju inte att deras hemsida ligger nere :(
https://eviheat.se/
 
T TUH skrev:
Hej. Någon som känner till någon som kan EVI heat pumpar i Stockholmsområdet? Någon som kan serva och felsöka? Mvh Tove
H htilly skrev:
Bump! Letar också efter en servicetekniker i Stockholmsområdet! Hjälper ju inte att deras hemsida ligger nere :(
[länk]
Vi har Evi Heat Geosun II som vi installerade 2013. Kan säga att jag kände att företaget hade problem redan då och sedan runt 2018 tror jag tillverkningen är nedlagd. Inte särskilt smart med tanke på att pumptillverkarna nu har fullt upp att göra mer än någonsin.
Jag anlitar www.relaxror.se för att få service på vår Evi Heat.
 
Allt beror på vad man vill ha hjälp med, precisera er. När det gäller VP så är alla lika i funktion. och en vanlig kylgubba kan mätta upp alla värden för kompressorn. Sen är det styrningen som avgör om det går fort eller sakta att hitta något. ev fel. I det senare så är det erfarenhet av just det fabrikatet och modell som är avgörande.
 
T TUH skrev:
Hej
Någon som känner till någon som kan EVI heat pumpar i Stockholmsområdet? Någon som kan serva och felsöka?
Mvh
Tove
Hej,
Vi letar efter också. Hör gärna av dig om du hittat. Vi kommer göra det också.
Mvh
Wivian
 
Relax Rör är dom som skall komma men dom har en tekniker som är väldigt uppbokad så därför är ledtiderna långa! Stå på er och säg att ni vill ha hjälp trots långa väntetider!! Lycka till
 
"""" Någon som kan serva och felsöka? """" Vad är det som kan behövas hjälp med, något som inte fungerar ?
Eller bara något som liknar en bil som ska servas 1 gång året. Fungerar allt som det ska, då behövs ingen service.
 
Mina problem med pannan är att den ger felmeddelande om att den Elvärmer Hus när den står på Auto-inställning. Misstänker att den inte riktigt orkar med att driva med vara kompressorn (dock kraftig killgissning)! När jag ställer den på Bara Värmepump så funkar det mesta på som vanligt men jag har även nollställt alla inställningar och när vi köpte huset så hade inte någon service eller luftning av alla rör etc gjorts så från mitt håll så har jag flertalet anledningar till varför jag skulle vilja ha dit en tekniker som dels kan avhjälpa och ställa in alla gradantal och värmekurva osv osv! Även en luftning av alla rör etc då vi också har solpaneler och en extra ackumulatortank!
 
OK , det var många år sedan jag stiftade bekantskap med en Evi Heat, sen försvann dom. Det var något med styrningen som inte mallade med den reglering som var monterad. Har du någon manual för den
 
Japp och det är oftast kompressorn som blitt dålig och att elpatronen kickar in men konstigt att det funkar ok, även under denna kalla och dyra vinter med att bara ha den köras med Bara Värmepump! Som sagt, skulle behöva få den tittad på och eventuellt servad och/eller reparerad!
 
Var i landet är du, att mäta upp köldmediat kan vilken kylmontör som helst göra och ställa in, sen ev det andra måste ses på plats även det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.