Hej!

Givet mängden trådar på forumet som berör Polarpumpen och deras bristfälliga kundkontakt så skulle även jag vilja dela med mig.

Efter en (av vad jag kan döma) lyckad installation så fakturerades vi den överenskomna summan, som naturligtvis betalades omgående. Månaden efter installationen dök dock en tilläggsfaktura upp utan någon vidare specifikation.

Jag ringde naturligtvis Polarpumpen omgående, och de hävdade hårdnackat att hela beloppet inte betalats och att jag fakturerats för ett restbelopp. Efter att ha mailat in offert, beställning och kopia på mina betalningar (som naturligtvis stämde överens) så återkopplade Polarpumpen att jag fakturerats för att ROT-avdrag nekats.

Jag sände då in en kopia på Skatteverkets beslut där det tydligt framgår att ROT-avdrag godkänts, och att Polarpumpen ersatts för det fulla beloppet, varefter kundtjänst lovade att undersöka. Efter ytterligare några samtal och mail så konstaterade Polarpumpen att de gjort fel, och gav mig ett skriftligt svar via mail på att fakturan makulerats.

Nästkommande månad så dyker samma faktura upp igen, denna gång med en påminnelseavgift och hot om inkasso. Jag kontaktar då Polarpumpen igen, via mail, utan att få svar. Efter tre dagars väntan så ringer jag upp kundtjänst och får efter en studs köande tala med en (förvisso trevlig) medarbetare som förklarar för mig att hela beloppet inte betalats och att jag fakturerats för ett restbelopp. Vid det här laget så avbryter jag och ber vederbörande att kontrollera mailväxlingen, eftersom att vi redan rett ut ärende en gång. Tyvärr så vill han ändå ha in samma information av mig igen. Efter att ha gått igenom fakturorna så landar han återigen i att ROT-avdrag nekats, varpå jag rekapitulerar förra månadens diskussion och hänvisar till mailen. Inte heller denna gång fungerar det och jag tvingas återigen inkomma med kopia på skatteverkets godkännande av ROT-avdrag. Medarbetaren ber då om att få "undersöka" och lovar att "monitorera" mitt ärende. Nu har det gått fyra dagar och jag har inte hört ett knyst. Fakturan ligger fortsatt hos deras faktureringsbolag "Svea Bank AB" och jag får inga mailsvar. Det känns knappast lönt att sitta i telefonkö och dra igenom händelseförloppet ytterligare en gång med en tredje person på Polarpumpen.

Har någon en tanke på vad jag kan göra för att slippa lägga mer tid på detta?

Jag antar att det framgår rätt tydligt av ovanstående, men jag rekommenderar naturligtvis att välja en annan leverantör om möjligt, givet att ni vil slippa sitta i en Kafkartad process med inkassokrav hängande över er.
 
  • Gilla
Lived
  • Laddar…
Bara att bestrida skriftligt (mail-ledes som du gjort) och sen ignorera.
Sen om inkasso hör av sig så bestrider du och skickar du in skriftligt hela biten med mail och mail-svar etc etc.

Vill de sen dra det till tinget så kommer de att förlora och få stå för dina rättegångskostnader med.

Men tack för en ytterligare påminnelse om att inte anlita polarpumpen.

EDIT:
Såg just att Polarpumpen tillhör Bygghemma / Nordiska fönster / hemfint koncernen
https://www.merinfo.se/foretag/POLARPUMPEN-AB-5567490262/2k2qmza-j9vp/styrelse-koncern
Kan ju var en ide att undvika de med
 
Redigerat:
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Ja, herregud, tack för denna information och ännu en gång blir jag påmind om att hoppa över deras sida när jag söker efter LVVP på Google.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
3 (telefon företaget) höll på likadant med mig för många år sen ang ett abonnemang.

Jag ville avsluta det och skrev att jag ville ha en slutfaktura inklusive 3 månaders uppsägningstid. Vilket jag också fick, jag betalade det och trodde det var ur världen men sen kom påminnelse och jag gjorde precis som du. Bevisade alltså att slutbetalat ALLT ink. 3 månaders uppsägningstid.

Efter 3 omgångar med just 3 ignorerade jag företaget. Inkasso kom som jag bestred, sen kom kronofogden och ville ha svar. Då förklarade jag abonnemanget är avslutat i helhet och bifogade slutfakturan där det framgick vad som skulle betalas. Sen gav 3 upp.

Så sitt still i båten om du har betalt allt som ska betalas och bestrid bara när det kommer.

Spara all konversation med polarpumpen också så du kan delge den till inkasso/kronofogden - sen blir det nog tyst från företaget.
 
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.