J Johannes56 skrev:
jag håller med!
Stackars hyresvärd. Gnälligaste hyresgästen någonsin?
Absolut. Ung tjej utan någon koll. Hyresvärden är säkert glad att bli av med henne.
Ingen ventilation? Finns hus med självdrag. Sedan kan man faktiskt öppna ett fönster. Så gjorde man förr och överlevde.
 
  • Gilla
  • Arg
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Absolut. Ung tjej utan någon koll. Hyresvärden är säkert glad att bli av med henne.
Ingen ventilation? Finns hus med självdrag. Sedan kan man faktiskt öppna ett fönster. Så gjorde man förr och överlevde.
Ironi funkar dåligt i text utan emojis;)

Men rent generellt håller jag med att det är en mänsklig rättighet att utnyttja andra och dessas okunskap/naivitet, dom får fan lära sig den hårda vägen precis som vi andra fick göra.

Det ska fan kosta att lära dig..
:sick::mad::devilish::geek::thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 8 till
  • Laddar…
J Johannes56 skrev:
jag håller med!
Stackars hyresvärd. Gnälligaste hyresgästen någonsin?
Hur är du funtad
 
  • Gilla
  • Arg
Donn och 5 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Absolut. Ung tjej utan någon koll. Hyresvärden är säkert glad att bli av med henne.
Ingen ventilation? Finns hus med självdrag. Sedan kan man faktiskt öppna ett fönster. Så gjorde man förr och överlevde.
Men frågan är väl. Är lägenheten godkänd? Är den inte det så är det för jävligt.
Att säga att människor gnäller är bara ett sätt att få dom tysta för gnäller gör man int.
Om din 70 cl Explorer innehåller 65 cl går du till systemet och gnäller eller framför du ett klagomål
 
  • Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ironi funkar dåligt i text utan emojis;)

Men rent generellt håller jag med att det är en mänsklig rättighet att utnyttja andra och dessas okunskap/naivitet, dom får fan lära sig den hårda vägen precis som vi andra fick göra.

Det ska fan kosta att lära dig..
:sick::mad::devilish::geek::thinking:
Nu får vi ju hoppas att den så kallade hyresvärden åker dit utav bara helvete eftersom han utnyttjar just andra ev pga i bästa fall okunskap men i värsta fall girighet
 
  • Gilla
  • Arg
Donn och 6 till
  • Laddar…
J
K kortis skrev:
Hur är du funtad
Betydligt bättre än dig.
 
  • Haha
  • Arg
Alexandra59 och 1 till
  • Laddar…
J
K kortis skrev:
Nu får vi ju hoppas att den så kallade hyresvärden åker dit utav bara helvete eftersom han utnyttjar just andra ev pga i bästa fall okunskap men i värsta fall girighet
Jag håller tummarna för hyresvärden och hoppas den hittar en enklare gäst framöver.
 
  • Haha
  • Gilla
Alexandra59 och 2 till
  • Laddar…
J Johannes56 skrev:
Jag håller tummarna för hyresvärden och hoppas den hittar en enklare gäst framöver.
Som sagts hoppas myndigheterna stoppar aset
 
  • Gilla
  • Arg
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Absolut. Ung tjej utan någon koll. Hyresvärden är säkert glad att bli av med henne.
Ingen ventilation? Finns hus med självdrag. Sedan kan man faktiskt öppna ett fönster. Så gjorde man förr och överlevde.
Har du kollat bilderna?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
K kortis skrev:
Om din 70 cl Explorer innehåller 65 cl går du till systemet och gnäller eller framför du ett klagomål
På landet dricker ingen sprit från systembolaget.
Den köps i dunk och buteljeras möjligen i Explorer flaskor om man får finbesök. ;)

Ontopic skönt att det löste sig!
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
På landet dricker ingen sprit från systembolaget.
Den köps i dunk och buteljeras möjligen i Explorer flaskor om man får finbesök. ;)

Ontopic skönt att det löste sig!
Köps?
Man har väl egen tillverkning (eller hade, nu är elen så dyr så det är billigare att handla färdig vara från utlandet) :cool:
 
A Alexandra59 skrev:
Absolut. Ung tjej utan någon koll. Hyresvärden är säkert glad att bli av med henne.
Ingen ventilation? Finns hus med självdrag. Sedan kan man faktiskt öppna ett fönster. Så gjorde man förr och överlevde.
Fast då under förutsättningen att fönstren är öppningsbara.
Förr i tiden hade man en varm murstock som skapade självdrag, duschade inte inne och hade något lägre lagkrav på boendemiljö än vad vi har idag.
Sannolikt är det eluttag utan jordfelsbrytare precis utanför duschen, vilket möjligen var ok i 1930-talets lort-Sverige, men är förbjudet idag då det är direkt livsfarligt.
Så ur lagens mening handlar det här inte om en ung kvinna som har dålig koll, itan om en gammal gubbe - hyresvärden - som inte har koll eller är lagbrytare medvetet.
 
  • Gilla
  • Älska
Joakim654 och 8 till
  • Laddar…
Anja Jönsson Anja Jönsson skrev:
Tack! Detta svaret var jag ute efter. Ska kolla efter alla tillstånd på stadsbyggnads kontoret.
Fråga på kommunens byggnadskontor om det finns en giltlig OVK. Om inte så är HV rökt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
H hästvedarikard skrev:
Fråga på kommunens byggnadskontor om det finns en giltlig OVK. Om inte så är HV rökt.
Ovk på vad?
Var har du fått informationen att en ovk krävs?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
På landet dricker ingen sprit från systembolaget.
Den köps i dunk och buteljeras möjligen i Explorer flaskor om man får finbesök. ;)

Ontopic skönt att det löste sig!
Och om dunkaprit kan man ju säga att vill man gynna den organiserade brottsligheten som säljer sådant och knark och kvinnliga slavar hotar och utpressar samt skjuter så visst fortsätt o köp
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.