Hej!

Jag har köpt en 2:a på 74 kvm och måste få till 3 sovrum. Jag funderar på att dela sovrummet i 2 och ha ett till rum där köket är idag.

Och då är frågan om jag ska flytta köket till vardagsrummet (men då måste jag dra både avlopp och vatten dit och det låter både dyrt och svårt) eller till hallen (vägg mot väg mot badrummet) som är såklart inte superbra.

Hur skulle ni rassonera? Är helt vilsen och har en begränsad budget, så det känns riktigt tufft just nu. Svartvit bild av bostadsritning med måttenheter, inkluderar vardagsrum, sovrum, kök, hall, och badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Davidbagare
Flytta köket känns kostsamt, och du måste ju ändå ha kök någonstans. Inte bästa planlösningen för att förvandla en tvåa till en fyra.. Dela sovrum och vardagsrum i två på nåt sätt.

…eller tänka till vad man har för behov innan man köper nytt boende?
 
  • Gilla
  • Ledsen
evabova och 1 till
  • Laddar…
Att flytta köket till vardagsrummet är ju bara glömma, det finns ju inga förutsättningar alls för det. Men varför köpa en 2a om man måste ha tre sovrum?
 
  • Ledsen
evabova
  • Laddar…
U
Enda rimliga lösningen jag kan komma på med begränsad budget. Att göra om badrum eller kök brukar bli dyrt.
En ritad planlösning av en lägenhet med mått och handskrivna anteckningar, inkluderar vardagsrum, sovrum, badrum, kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Förmodligen nära på omöjligt att flytta köket till vardagsrummet eller i vart fall väldigt dyrt. Husets stammar för vatten och avlopp går ju i anslutning till nuvarande kök och badrum.

Ett annat alternativ skulle kunna vara att dela nuvarande sovrum på mitten till två små rum, som då får var sitt fönster. Kanske då också riva bort en garderob och klädkammaren så att det högra sovrummet får egen ingång från hallen.
 
  • Gilla
evabova
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Att flytta köket till vardagsrummet är ju bara glömma, det finns ju inga förutsättningar alls för det. Men varför köpa en 2a om man måste ha tre sovrum?
På grund av ekonomi?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.