Hej alla!
Jag har en paviljong på min uteplats, en Ammerö från Ikea. Den är 3 meter X 3 meter.
Nu börjar taket vara såpass nött att det är tveksamt hur länge till det håller... (inköpt 2020)
Eftersom Ikea har slutat sälja den modellen av paviljong finns inte heller nytt tak att köpa, så tanken slog mig: Kan man bygga ett tak av exempelvis kanalplast på stommen?
Skulle det taket kunna sitta på plats permanent?

Jag har en hel del snö på vintern, men platsen där paviljongen står är det inte något takras mot paviljongen...
Lite svårt att fota en bra bild:
Snötäckt park med utomhusgym, snödrivor, träd och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
It's doable. Snow is not a problem because it will not stay on the slippery surface of kanalplast
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
S sturnus skrev:
It's doable. Snow is not a problem because it will not stay on the slippery surface of kanalplast
Ja, det var lite så jag tänkte :)
Frågan är hur man fäster plasten på stommen?
 
From the top and bottom you need to give a flat bar, e.g. aluminum, approx. 4 cm wide. from the bottom only where the boards will be connected. From above on the hips, the metal sheet is bent at the right angle
 
Det tjuriga är ju att få till det i hörnen, men jag följer tråden med intresse. Hade precis samma problem häromåret — det slutade med att min ömma moder sydde ett tak av vaxduk och gav mig i födelsedagspresent :giggle: Jag fick staga upp under med stålnät, så att det inte skulle svikta och samla vatten, och det fungerar.
 
  • Gilla
EllinorLag och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.