Tack då är det inte bara jag som är trög. Det är som en excelpivottabell med en variabel för mycket. Fast på papper så det går inte att felsöka.

Hur som helst hittade jag det viktigaste måttet - avståndet mellan kopp och kant. Resten gav sig med lite testande och nu har jag alla måtten sparade.
 
A
Jag är böjd att hålla med. Dock är de från Blum betydligt bättre än från många andra.
 
Halvtidspaus. Med er hjälp är nederdelarna färdiga och jag är rätt nöjd. Nu ska det fixas lite annat, men snart återkommer jag med frågor om överdelarna. Jag vet hur jag vill att de ska se ut, men inte hur jag ska få till det.
Blå skåpenhet på arbetsbänk i verkstad, omgiven av trä och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ulrika M.M och 15 till
  • Laddar…
Det kan vara det långsammaste bygget någonsin, men nu är det inte mycket kvar. Vi anade det och nu är vi säkra - soffan måste bort. Helst vill jag ha en skön läsfåtölj med fotpall och en snygg golvlampa, men då saknas en sittplats. Vi får se om utseende eller funktion vinner. Vem som får sitta på golvet om jag skickar ut soffan vet jag redan.

Tyvärr fick det bli anpassning efter värmepumpen, men man kan inte få allt.

Ljust rum med grå soffa, blå skåpsinredning, trägolv, och ett fönster som visar snö utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tom blå bokhylla med skåp nedtill, placerad under luftkonditioneringsenhet, bredvid grå stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ulrika M.M och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det kan vara det långsammaste bygget någonsin, men nu är det inte mycket kvar. Vi anade det och nu är vi säkra - soffan måste bort. Helst vill jag ha en skön läsfåtölj med fotpall och en snygg golvlampa, men då saknas en sittplats. Vi får se om utseende eller funktion vinner. Vem som får sitta på golvet om jag skickar ut soffan vet jag redan.

Tyvärr fick det bli anpassning efter värmepumpen, men man kan inte få allt.

[bild]
[bild]
Snyggt!
Bara att läsa den här, slänga ut soffan och sen börja bygga :)
https://lostartpress.com/products/the-stick-chair-book
 
  • Haha
  • Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.