Varför producerar inte en av mina paneler något? Se bifogad bild (längst ner). Hur vet jag vilken panel det är? Flyttade till ett hus med en befintlig anläggning. Jag har inte fått någon dokumentation på anläggningen av förre ägaren. Hur kan jag gå vidare att lösa detta?
 
  • Skärmdump av realtidsdata från energisystem, visar inverter-ID, effekt, frekvens, spänning, temperatur och datum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du provat kontakta dem som byggt anläggningen åt tidigare ägare?
 
R Robert-san01 skrev:
Har du provat kontakta dem som byggt anläggningen åt tidigare ägare?
Jag vet inte vem som har byggt det. Misstänker att den förra ägaren gjorde en hel del själv. Han var elingenjör. Ska försöka få tag i den tidigare ägaren och fråga honom.
 

Bästa svaret

Ser ut som det är en installation med AP system micro inverters.

Det är lite annorlunda än vanliga system med strängar då detta har flera små växelriktare som sitter direkt vid panelerna. Finns inte så många som kan detta system i Sverige så det är bra om du kan få fatt i den som byggt systemet.
 
  • Gilla
Einh och 1 till
  • Laddar…
K
Hur många paneler har du? Varje mikroinverter har 4 ingångar, så det behöver finnas en ritning i systemet eller på papper på vilken som ligger var. Fråga tidigare ägaren.

Antingen är ingången trasig eller panelen. Så man behöver nog mäta panelen och kontakta supporten på ap systems.


Du loggar också in o anläggning lokalt, det ska finnas en molntjänst. Där man kan rita upp anläggningen
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
K knightjocke skrev:
Hur många paneler har du? Varje mikroinverter har 4 ingångar, så det behöver finnas en ritning i systemet eller på papper på vilken som ligger var. Fråga tidigare ägaren.

Antingen är ingången trasig eller panelen. Så man behöver nog mäta panelen och kontakta supporten på ap systems.


Du loggar också in o anläggning lokalt, det ska finnas en molntjänst. Där man kan rita upp anläggningen
Ok tack för infon! Vet inte hur många paneler jag har men enligt Vattenfall ska jag ha 51m2 med solceller, jag vet inte hur många paneler det brukar motsvara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.