Idag kom fakturan på handpenningen på tomten, 70000:- som ska betalas snarast. Inte så kul, men desto roligare att det börjar hända lite smått på tomtområdet, vatten och avlopp har dragits bl a. Jag gick en sväng dit idag och tog lite bilder, för den som är intresserad finns de på bloggen.

/Anette
 
Igår fick vi brev från kommunen med information om att de registrerat vår bygglovansökan! Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får besked?

Det stod också att de tog ut en avgift, hur stor är den avgiften?

/Anette
 
Nu har jag pratat med Myresjöhus och v11 kommer vår husleverans och den 31/8 får vi flytta in!!!

Ni andra som bygger Kornett, när har ni husleverans och inflyttning?

/Anette
 
Vilka är vi nu som bygger/kommer att bygga Myresjöhus Kornett? Oavsett var i landet vore det kul att kunna utbyta lite erfarenheter längs vägen och följa varandras byggen.

Vi fick vårt bygglov beviljat häromdagen och på tomtområdet är gatan asfalterad en gång och gatlyktorna är uppe. Just nu går dagarna i rasande fart, så de 4,5 månader som är kvar till husleverans känns inte så långa.

/Anette
 
Jösses, tänk att det var fem månader sedan jag skrev här sist! Mycket har hänt sedan dess och huset är på plats. Just nu är det hängrännor och vindskivor samt en del liggande panel som monteras.

/Anette
 
Och idag 2009-01-22 är ni inflyttade antar jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.