Hej, tänkte höra om någon testat/har erfarenhet av Biltemas justerbara terassfötter i plast?

De skall ju klara en vikt på 200/800kg (beroende på storlek på fot) och verkar ju väldigt smidigt om man t.ex skulle vilja bygga ett flytande altandäck, då bör man ju kunna ställa dem på en cementplatta och sen sätta reglar som man justerar in enkelt med dessa.

Men söker som sagt om någon testat dem vad ni tyckte i så fall

mvh
Per
 
  • Svart justerbar terassfot i plast för bygge av altandäck, visas på mobilskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Justerbara terassfötter i plast under konstruktion av träreglar på grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. Hur gick det med terassfötterna?

Funderar själv på liknande till ett litet trädäck. Har inte mycket erfarenhet av något praktiskt, så lite oroad om jag klarar av det. Gäller ju att få plattan under terrassfoten rak med, vilket känns svårt.

Hittar ingen beskrivning på nätet om hur man egentligen bygger med terassfötter.
 
A appelappe skrev:
Hej. Hur gick det med terassfötterna?

Funderar själv på liknande till ett litet trädäck. Har inte mycket erfarenhet av något praktiskt, så lite oroad om jag klarar av det. Gäller ju att få plattan under terrassfoten rak med, vilket känns svårt.

Hittar ingen beskrivning på nätet om hur man egentligen bygger med terassfötter.
Har själv halva altanen stående på sådana.. orkade inte riva upp betongplattor som låg,när vi byggde ut däcket.
Men på det stora hela så borde ett vattenpass funka för att få plattorna i våg
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A appelappe skrev:
Hej. Hur gick det med terassfötterna?

Funderar själv på liknande till ett litet trädäck. Har inte mycket erfarenhet av något praktiskt, så lite oroad om jag klarar av det. Gäller ju att få plattan under terrassfoten rak med, vilket känns svårt.

Hittar ingen beskrivning på nätet om hur man egentligen bygger med terassfötter.
Öh, nä... hela idén är ju att du kan justera höjden på foten så att du får reglarna i lod...

Om höjden inte räcker till för att justera får man lägga en extra regelstump ovan på, alternativt en extra platta under den foten där höjden inte räcker.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A appelappe skrev:
Hej. Hur gick det med terassfötterna?

Funderar själv på liknande till ett litet trädäck. Har inte mycket erfarenhet av något praktiskt, så lite oroad om jag klarar av det. Gäller ju att få plattan under terrassfoten rak med, vilket känns svårt.

Hittar ingen beskrivning på nätet om hur man egentligen bygger med terassfötter.

Hej, jag har ej provat ännu. Det jag är lite orolig för är hur de blir vid UV ljus (de bör ju dock klara sig bra under altanen som blir skugga), eller när det blir kallt och det blir snömassor på det.

Tror du klarar det galant. Om du gräver bort övre matjordslagret, sen lägger du en bit markduk, lägger lite ”stenmjöl” under plattorna så kan du justera ”grovt höjd”, och rakhet på plattorna, så de hamnar i våg. (Hoppa/stampa gärna på dem så de sätter sig), sen justerar du finhöjden med terassfoten sen så reglarna hamnar i våg.

Berätta gärna sen hur det gått
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.