Jag har 3 st släta dörrar i min lägenhet som jag skulle vilja snygga till.
Vill inte byta dörrar eftersom de är gamla dörrar, så måtten och gångjärnen skiljer ju sig lite.
De jag skulle vilja göra är att få dem till spegeldörrar, finns de att köpa lösa lister som man bara kan limma fast?
 
Låter som ett jättejobb och funderar på om det blir riktigt bra.
Personligen skulle undersöka möjligheten att köpa 3 spegeldörrar och låta ett snickeri ordna med gamla gångjärnen till nya dörrbladen.
 
Syrran hade släta dörrar som pappa gjorde speglar på och syrran blev iaf nöjd. Så helt omöjligt är det inte med tanke på att hon är väldigt petig. Kan höra mig för hur han gjorde. Fast det blev ju inga nerfrästa speglar som på en orginalspegeldörr utan bara utstickande lister.
 
Finns även en variant att klistra på hela dörrbladet på coop, men jag vet inte hur det blir
 
Leta upp begagnade gamla spegeldörrar på blocket etc. och byt dem istället.
Om du sätter ut en annons under köpes lovar jag att du får svar!

Jag har hittills köpt 4 spegeldörrar i olika storlekar hos 3 olika säljare för ca 600kr/st (gäller Småland, Stockholm är nog dyrare...) inkl karm för att ersätta de släta gabondörrar som sattes in i vårt gamla hus på 60-talet. Man får leta lite om man vill ha likadana dörrar med rätt hängning men utbudet är stort så det går! Man kan också handla på någon byggnadsvårdsbutik men då oftast till lite högre pris.

Du får nog dessutom räkna med att skrapa och måla dem men det är definitivt värt besväret när de väl är på plats!

/Ingenjören
 
Jag är nyfiken på om det blev några spegeldörrar! Funderar oxå på att bara sätta på lister efter ha målat våra dörrar. Borde ju funka!
 
Jag har spikat lister på några dörrar ser helt ok ut och tar inte lång tid gjorde 3 st speglar per dörr och det var dörrar med väldigt udda mått annars hade jag köpt nya.
 
S smurfen72 skrev:
Jag har spikat lister på några dörrar ser helt ok ut och tar inte lång tid gjorde 3 st speglar per dörr och det var dörrar med väldigt udda mått annars hade jag köpt nya.
Vad för lister körde du med?
Har du några bilder före och efter?
 
D Dana boya skrev:
Vad för lister körde du med?
Har du några bilder före och efter?
Ingen svarade på detta. Finns det någon som har en bild på hur det blev (före-bild behövs ej). Vilken typ av list användes, var köptes listerna, pris?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.