Vad säger ni om detta protokollet?
Vad bör jag titta extra noga på?
Syll? Impregnerad?
 
-79. Året klorfenol i syllar slutade användas. Finns ju viss risk budordet inte nådde husets byggare.

Har du köpt eller ska på visning? Jag skulle koncentrera mig på krypgrunden på visning. Man hinner ju inte krypa hela och samtidigt få se resten av huset men iaf. få någon slags uppfattning.
 
Tommty
inget som stack ut direkt.

kolla krypgrund och syll. att det inte är något utslag nu är normalt då det är vinter, mindre fukt i luften. men ser du missfärgningar eller mögel så är det ett tecken att något behöver göras.

liten varningsklocka med nyrenoverat badrum 2013 med felaktig lutning samtidigt som garantibevis saknas. kanske egengjort? borde rimligtvis kunna uppvisa en faktura åtminstonde vem som utfört jobbet. samtidigt som man får renoverat badrum själv, men då borde också en dokumentation och bilder finnas kan jag tycka.

Vad är felet med avloppet som skrivs att det finns föreläggande? Ska du stå för det nya avloppet?
 
Har varit på förhandsvisning och gillar huset.
Om det blir så att vi lägger bud,så tänkte jag be om att ta med en polare som är mer insatt o kolla grunden.
Det är nästan ståhöjd i grunden.
Dom håller på med nytt avlopp som dom står för.
Taket är ju från när huset byggdes,hur orolig behöver man vara att det ska börja läcka vilken sekund som helst?
 
Amazonic Amazonic skrev:
Det är nästan ståhöjd i grunden.
Najs. Finns inte nog med svordomar i språket när man tragglar sig runt i en "ålgrund". In och titta under badrummet. Det är ful-lagat med silikon enligt besiktningsmannen. Ibland kan man lyfta lite på botten och kika in.

Kolla så att kaminen har eldningstillstånd. Så att den är sotad och godkänd av sotaren. Att de inte har satt något brännbart i trä för nära över eller runt.

Be om att få se vattenprovet.

Huset ser välvårdat ut.

Amazonic Amazonic skrev:
Taket är ju från när huset byggdes,hur orolig behöver man vara att det ska börja läcka vilken sekund som helst?
"Taket är snöbelagt och besiktning av detta är därför ej möjligt."

Mtp. ålder så åker du nog på byte eller att lappa och laga. Är ju lite vanskligt se ordentligt om det börjar läcka med kattvind.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.