Ventil i trävägg med isolering, rör och gitter, tecken på installation eller underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har satt en dieselvärmare utanför stugan och värmen kommer in här. Någon som har förslag på hur jag gör inloppet snyggare? Värmeröret (det svarta) är 76mm.
 
Inte mycket att göra åt, men går att få det lite snyggare, mät omkretsen på isoleringen och gå till en isolerfirma och köp en bit rosettband som det heter. Denna är en slutdel vid isolering av rör och blir nog det bästa. Den kan klippas ttill med vanlig sax så det passae mot väggen, lite pyssel men tag god tid på dig, Ser ut så här
https://www.google.com/search?q=ros..._%3BJYj-8Hwf30h5LM%2CWZpsvLQ44u1i8M%2C_%3BINz
 
  • Gilla
David__11 och 1 till
  • Laddar…
Tack blir betydligt bättre än nu iaf.
 
Har du gjort din matteläxa? Sparar du pengar på diesel jämfört med tex en luftvärmepump?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nej det gör jag inte men stugan är off-grid. Så värmepump går tyvärr inte. Har bara 24v, batterier solceller och nu på vintern hjälper jag till med ett litet el-verk.
 
Aha, gissade fel pga elkabeln som fanns med i bilden. Kämpa!
 
  • Gilla
David__11
  • Laddar…
Tror nog du måste vara mer specifik hur du vill det ser ut. Enklaste är väl göra något kvadratiskt runt och köpa ett galler/strecknät. Men du kan ju även sätta ett större runt rör som du skär in med galler på. Vad är det för temperaturer man måste ta hänsyn till?
 
Ja. Jag tänkte också på någon slags kvadratisk täckplatta. Har tyvärr inte hittat några temperaturangivelser men jag satte in isoleringen för att vara lite tryggare. Jag tror det kan röra sig om Max 150grader.
 
RoTe
Är väl bara att träslöjda lite? Tänk en fyrkantig låda med ett runt hål, sen snidar du sidorna efter väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.