Jag fick 8/10 rätt i quizet "Vad heter VVS-prylen?"

Bra resultat med tanke på att jag inte vet något om expansionskärl å sånnt

Hade fel på länspump och expansionskärl. Chansade helt enkelt.
 
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 395 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"

:beer:
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 385 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"
 
pdov
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 419 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 345 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"
 
Är ju inte specifikt en dränbrunn utan bara vanlig plastbrunn med sandfång som kan användas till allt möjligt dag-och dränvattenrelaterat.
 
K
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 497 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"
Tackarrr! Flyt på två frågor
 
Det där är högst troligen inte någon centrifugalpump. Mer troligt skruvpump, dessa är självsugande och brukar användas i hydroforsammanhang.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 559 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"
 
T Taren43 skrev:
Det där är högst troligen inte någon centrifugalpump. Mer troligt skruvpump, dessa är självsugande och brukar användas i hydroforsammanhang.
Nej, man brukar inte ha skruvpumpar i dessa sammanhang.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 639 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 648 andra personer som har gjort quizet "Vad heter VVS-prylen?"
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, man brukar inte ha skruvpumpar i dessa sammanhang.
Jodå, just precis der brukar vi ha på fartygsinstallationer, grundfos skruvpumpar eller kugghjulspumpar som ser ut precis sådär
 
Inte fullärd, men på god väg.
 
  • Skärmavbild av quiz-resultat, meddelande överlagrat på annan bild, annonser synliga nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
T Taren43 skrev:
Jodå, just precis der brukar vi ha på fartygsinstallationer, grundfos skruvpumpar eller kugghjulspumpar som ser ut precis sådär
Nej, det är en centrifugalpump av inlinetyp.

Produktdatablad för en vertikal centrifugalpump med tekniska specifikationer, t.ex. max tryck 23 bar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.