Då och då ser jag i forumet att medlemmar undrar vilka alla är som man diskuterar med. Här får du lite fakta.

Du kan läsa blogginlägget här: Vilka är vi som besöker Byggahus.se?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Sen har sidan till vänster med obesvarat försvunnit, som det nu är så hamnar dom i mängden, med resultat att dom inte läses eller besvaras. Ingen som bryr sig när det står en nolla på svar. Inte ens när den delen fanns så besvarades inte mer än ca 35 % av inläggen. Inga problem var det se hur en del inlägg var veckovis gamla. Finner det makabert att det inte besvaras, men det är klart, inte intressanta spörsmål och inget intresse i annat som kan ge flera hundra svar från alla var och en. Sätta tillbaka den sidan är nog inte fel.

Obesvarat ska vara noll, ska besvaras av dom som vet lite om inlägget och kanske säga att det eller det är svårt att svara på distans. Så skärp till ER på forumet som nästan bor här, jag är fram och tillbaka på forumet, i bland lite mer eller mindre och siktar många gånger på det obesvarade.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Ehm, vaknat på fel sida idag?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ehm, vaknat på fel sida idag?
Det gäller av försöka var giftig då, men det går inte hem hos mig, du är en av dom alla som med glädje ser till att en tråd kan bli ca 100 inlägg lång. Så ditt svar bett inget vidare på mig. Prova med att försöka få till ett bättre giftigt svar, jag väntar på det med glädje, men tror inte att går att få det sämre från din sida.
 
J jonaserik skrev:
Det gäller av försöka var giftig då, men det går inte hem hos mig, du är en av dom alla som med glädje ser till att en tråd kan bli ca 100 inlägg lång. Så ditt svar bett inget vidare på mig. Prova med att försöka få till ett bättre giftigt svar, jag väntar på det med glädje, men tror inte att går att få det sämre från din sida.
Vad har dina inlägg med den här trådens ämne att göra??
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad har dina inlägg med den här trådens ämne att göra??
Hoppsan nu kom det något som du inte tydligen kan svara på och varför kom du då in med en kommentar , när det du inte anser det är relevant med mitt inlägg. Då skulle du utebli med något överhuvudtaget, eftersom ditt svar nu inte är relevant i tråden och har med tråden att göra. Men klart du måste göra dig hörd och skriva så ingen glömmer bort dig, verkar lite EGO i det hela. Men forumet är fritt för var och en att skriva i, så fortsätt du med att vara en som vet.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nej, forumet är inte fritt att skriva i. Det finns regler att förhålla sig till. Till exempel den här :

§ 5.2 Håll dig till ämnet Det är bättre att du startar en ny tråd än att du avviker från ämnet. Flera ämnen i samma tråd gör det svårt att hitta informationen man söker.

Så jag frågar återigen: Vad har dina inlägg i den här tråden att göra?
 
  • Gilla
CeciliaPepe och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nej, forumet är inte fritt att skriva i. Det finns regler att förhålla sig till. Till exempel den här :

§ 5.2 Håll dig till ämnet Det är bättre att du startar en ny tråd än att du avviker från ämnet. Flera ämnen i samma tråd gör det svårt att hitta informationen man söker.

Så jag frågar återigen: Vad har dina inlägg i den här tråden att göra?
Nu kommer det, när inte talets eller skrivandets räcker till så tar man till annat, så till sist är du en moderator på forumet, om nej så ska du inte hänvisa till några regler för att skydda dig själv på något sätt.
Är det fel så får en moderator knäppa mig på näsan och inte någon som tror sig vara det. Har inte infunnit sig någon moderator ännu, men anmäl det eftersom du troligen inte kan svara relevant i det hela och måste ha draghjälp för att komma ur det här. Så kanske det kommer något Du ska nog vara lite mer i verkligheten än ha egna ideer om saker och ting
 
J jonaserik skrev:
Sen har sidan till vänster med obesvarat försvunnit, som det nu är så hamnar dom i mängden, med resultat att dom inte läses eller besvaras. Ingen som bryr sig när det står en nolla på svar. Inte ens när den delen fanns så besvarades inte mer än ca 35 % av inläggen. Inga problem var det se hur en del inlägg var veckovis gamla. Finner det makabert att det inte besvaras, men det är klart, inte intressanta spörsmål och inget intresse i annat som kan ge flera hundra svar från alla var och en. Sätta tillbaka den sidan är nog inte fel.
Obesvarat ska vara noll, ska besvaras av dom som vet lite om inlägget och kanske säga att det eller det är svårt att svara på distans. Så skärp till ER på forumet som nästan bor här, jag är fram och tillbaka på forumet, i bland lite mer eller mindre och siktar många gånger på det obesvarade.
Obesvarat finns kvar? https://www.byggahus.se/forum/unanswered/
 
  • Gilla
SusoDus och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Obesvarat finns kvar? [länk]
OK missade det i menyn, bra att det finns, för många får inte svar och hamnar på tvärgatan och i källaren när ingen vill svara. Sorgligt men så är det. Obesvarat ska vara noll

Jonaserik
 
  • Gilla
SusoDus
  • Laddar…
Jag brukar också kolla om det är något jag kan svara på där, men det är ju tyvärr inte alltid man har svaret.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Med tanke på att det normalt sett skapas ett inlägg i minuten även en fredag när aktiviteten är som lägst så tycker jag att det är är bra att vi endast har 5-15 obesvarade trådstarter per dag.

Men visst kan Obesvarat lyftas fram mer, då kommer antalet obesvarade trådar minska, om man tycker det är viktigt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
En bearbetad bild av en fågel med tecknade armar och texten "WHAT IS GOING ON HERE".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
CeciliaPepe och 4 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det gäller av försöka var giftig då, men det går inte hem hos mig, du är en av dom alla som med glädje ser till att en tråd kan bli ca 100 inlägg lång. Så ditt svar bett inget vidare på mig. Prova med att försöka få till ett bättre giftigt svar, jag väntar på det med glädje, men tror inte att går att få det sämre från din sida.
Syftet var inte att vara giftig, syftet var att få dig att reflektera över din ton som jag uppfattade som aggressiv.

Vad gäller inlägg så är du ju ingen duvunge själv med över 11.000 postade.

Absoluta merparten av inläggen i trådarna i forumet tycker jag driver diskussionen framåt. Visst, det det blandas med skämtsamma inlägg men alltid med glimten i ögat. För det mesta är det en god ton i trådarna men jag tycker mig också märka att det blir vanligare och vanligare med användare som inte respekterar andras åsikter och oftare med en otrevlig ton. Det är tråkigt och där får vi väl alla hjälpas åt att få dem på banan.

Personligen accepterar jag inte en otrevlig attityd är någon svarar på mina inlägg.
 
  • Gilla
Rolf1234 och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Då och då ser jag i forumet att medlemmar undrar vilka alla är som man diskuterar med. Här får du lite fakta.

Du kan läsa blogginlägget här: Vilka är vi som besöker Byggahus.se?
Intressant att läsa. Jag hör nog till den där 7 % en som döljer var man är.
Ska jag boka något så kommer ofta en sida fram med förslag på vara jag bor och där bor jag INTE. Kan vara lite knöligt om det inte går att kringgå, som när vi skulle byta ruta på bilen. Fick köra till stället och boka på plats. Å jag minns inte ens att jag har ändrat platsangivelsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.