Jag vill skicka en IKEA ritning för att få ideéer från forumet. Men hur sjutton gör jag??? Har försökt men får till svar att det är en ogiltlig lösning??? Snälla hjälp mig!
 
B
Gissar på att det kanske står ogiltig upplösning... bilden får vara max 640 punkter hög eller bred. Öppna den i ett bildredigeringsprogram och krymp den där.
 
Filformatet måste också vara en av de godkända.

Om du talar om vad du får får felmeddelande så är det lättare att hjälpa.
 
it-snubben skrev:
Om du talar om vad du får får felmeddelande så är det lättare att hjälpa.
ZOE skrev:
Har försökt men får till svar att det är en ogiltlig lösning???

(10 tecken)
 
"ogiltig lösning" ser jag inte som ett felmeddelande utan snarare som ett uttryck att det inte gick bra...

En ordagrann upprepning av felmeddelandet gör det alltid lättare att hjälpa.
 
Ogiltlig fil får jag till svar. Har även kopiera ritningen och klistrat in den i word dokument men jag får samma svar när jag försöker skicka den. Hur gör ni andra när ni har ritat i IKEA planeringsverktyg och skickar ritning till forumet? Tacksam för all hjälp.
 
T
Du kan ju spara ritningen direkt i Ikeas planeringsverktyg, du behöver således inte hålla på och kopiera ritningen.

Sedan laddar du upp filen här på forumet bara!
 
Tyvärr är det precis så jag gjorde först och det funkar inte, meddelandet ogiltlig fil kommer upp.
 
När du laddar upp den bild så är det flera kriterier som ska uppfyllas. Filtypen ska vara en av de godkända, filstorleken får inte vara för stor och om det är en bild så ska bildformatet inte överstiga viss gräns.

Låter som om det är någon av dessa som det faller på.
 
Har äntligen löst problemet med att bifoga IKEA ritning. Sparade den som bitmappsbild i IKEAS ritningsprogram och öppnade den sedan i Paint och sparade den som JPEG-bild som gick att ladda upp på forumet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.