S
Jag tror det är så här.? Kanske har helt fel men det är ju en massa språkförbistring i tråden.

TS har byggt en trappa enligt filmen och sagt att det kostar 15000kr hittills i arbete. Kunden tycker det är dyrt. TS skriver på BH för att få medhåll men får mest kritik av konstruktionen istället.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
R Roger Ravnestam skrev:
Okej! Då har jag sett fel! Men det är ju något skivmaterial skruvat på stegen!?
Och trappan är inte rätt byggd.
Så även om det kostar dig 5000kr i arbetskostnad så hjälper det ju så inte.
väl över det kommer ek bänkskiva och vit mdf motsteg
specificera, exakt vad är inte bra.. trappan är alla (de raka 18.05×24.08 och de i hörnet 90÷3=30°×18.05 höjd
MrJay MrJay skrev:
Aproximativ 4-5 zile pentru un bun meșter, așteptați 500 SEK + TVA pe oră într-un loc mai mic
 
S sinuslinus skrev:
De asemenea, cred că este gips-carton în plan și am stabilit pași, deși el spune că nu este.
 
  • Enkel skiss av ett rum med öppen dörr och fönster, solljus som strömmar in, grovt ritad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R razvan77 skrev:
väl över det kommer ek bänkskiva och vit mdf motsteg
specificera, exakt vad är inte bra.. trappan är alla (de raka 18.05×24.08 och de i hörnet 90÷3=30°×18.05 höjd
Då är det alltså gips i stegen! Vad är det under gipset? Massivt trä eller reglar?
 
S sinuslinus skrev:
Jag tror också det är gipsskivor i plan- och sättsteg även om han säger att det inte är det.
hahaha, jag skulle kunna trampa på gipsskivor, ni kan se i videon hur jag kliver över trappan, det finns spånskivor
 
  • Enkel skiss av rum med dörr, tröskel, väggar och riktade linjer, möjligen digitalt skapad, oskarp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
R razvan77 skrev:
hahaha, jag skulle kunna trampa på gipsskivor, ni kan se i videon hur jag kliver över trappan, det finns spånskivor
Du behöver nog kolla på olika trappor hur de är byggda. Om du ska ha eksteg så hade subinte behövt lägga spånskivor först.
 
S sinuslinus skrev:
Du behöver nog kolla på olika trappor hur de är byggda. Om du ska ha eksteg så hade subinte behövt lägga spånskivor först.
och vad är problemet med det, det kommer i alla fall inte att synas, han köpte 26mm ek bänskiva det var det han ville ha, i alla fall spånskiva hade det gratis, så det kostade inget extra, det var vad jag tänkte, jag kanske var fel, det som spelar roll är att det är mer motståndskraftigt.
Jag gick i snickarskulpturskola i 4 år och jag arbetade även med möbler, skulptur, intarsia, hus... det finns många saker att klargöra.
Jag vill inte ta lektioner, jag ville bara ha svar på min fråga. om jag skulle kommentera skulle jag begränsa mig till frågan i fråga och om jag ville ha något annat skulle jag först fråga efter detaljer. Jag tror, jag är full av ord och råd. Jag tar bort inlägget, det hjälpte mig inte alls. Jag märkte bara bristen på respekt. att ge din åsikt, utan att veta vad det handlar om
S sinuslinus skrev:
Probabil că trebuie să verificați diferitele scări cum sunt construite. Dacă veți avea trepte de stejar, submarinul nu ar fi trebuit să pună PAL mai întâi.
 
  • Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
S
Stor risk för knarr.
 
Jag har precis byggt en trappa i min villa. Det ska räcke på sen skall den målas/behandlas, annars är den i stort sett klar. Jag är absolut ingen finsnickare men resultatet är avsevärt mycket bättre än stegen i din trappa som dessutom inte följer någon form av linje. Hur mycket har du betalt för det? Varför är stegen i gips?

Jag har ju byggt min själv med bland annat furuträ som steg. Tidsåtgång hittills ca 60 arbetstimmar med själva trappan + projektering innan cirkus 10 timmar. Gissar att en "riktig" möbelsnickare hade gjort det betydligt snabbare. Räknar med 30 timmar till för behandling och räcke. Materialkostnad hittills ca 5k.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag tror det är så här.? Kanske har helt fel men det är ju en massa språkförbistring i tråden.

TS har byggt en trappa enligt filmen och sagt att det kostar 15000kr hittills i arbete. Kunden tycker det är dyrt. TS skriver på BH för att få medhåll men får mest kritik av konstruktionen istället.
Ahaaa nu fattar jag! Jag bara antog att det som vanligt var en av oss beställare som ville beklaga oss över dyra hantverkare. Då förstår jag. Om nu trådstartaren mot förmoden skulle visa denna tråd för beställaren, och beställaren läser denna kommentar, kan jag säga dig att du fick trappan väldigt billigt men du fick också vad du betalade för.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
torparavgrund torparavgrund skrev:
OK, jag kan bortse från att bilderna ser helt galna ut, och försöka svara på din fråga:
Vi kan inte svara på det för du skrev inte hur många timmar det tog. Du skrev bara vad de gjort, inte hur mycket tid det tog dem. Någon användare i början uppskattade 80 timmar, och du satte tumme upp så vi antar att det stämmer.

Snickare tar ofta ca 500 kr/tim. 500 x 80 = 40 000 kr.

Google translate fungerar mycket sämre än många tror. Du verkar inte förstå vad andra skriver, och det är ganska svårt att förstå vad du skriver.

PS: här har du en förklaring på engelska varför så många säger att din trappa ser helt fel ut. [media]
det är precis som videon på YouTube, den skickades till mig av en annan proffs ovan.
Jag upprepade 10 gånger. trappan är inte färdig, där, där du säger att den inte är bra, blir den 65 mm bred (det kan inte bli mer, med tanke på längden på ett steg)
torparavgrund torparavgrund skrev:
OK, pot ignora faptul că imaginile par complet nebunești și încerc să răspund la întrebarea ta:
Nu putem răspunde pentru că nu ai scris câte ore a durat. Ai scris doar ce au făcut ei, nu cât timp le-a luat. La început, unii utilizatori au estimat 80 de ore și ați dat degetul în sus, așa că presupunem că este corect.

Tâmplarii taxează adesea în jur de 500 SEK/oră. 500 x 80 = 40.000 SEK.

Google Translate funcționează mult mai rău decât cred mulți oameni. Se pare că nu înțelegi ce scriu alții și este destul de greu să înțelegi ce scrii tu.

PS: aici ai o explicație în engleză de ce atât de mulți oameni spun că scările tale arată complet greșit. [media]
torparavgrund torparavgrund skrev:
Ahaaa acum am omånd! Am presupus că, ca de scumpi, unul dintre noi cănții dorea să se sălăgă de meseriașii scumpi. Atunci am inteles. Acum, dăciu initiatorul firului ar aussa acest fir clientului, iar clientul citește acest comentariu, vă pot spine că adți primit scările foarte eiftine, dar adți primit și ceea ce ați plătit.
 
  • Trätrappa i perspektiv, beige och bruna nyanser, oavslutat byggprojekt, innertak synligt, delvis målad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

R razvan77 skrev:
Hej
hur mycket kostar det att bygga en sådan invändig trätrappa (endast arbetskraft) med ledstång och förråd med dörr under trappan? arbetet krävde också rivning av den gamla trappan som var inbyggd i väggen, sidoväggarna måste repareras (rätas upp).
bänksteg och sidosocklar i vit mdf och steg i ekskiva...väggarna under trappan är putsade och putsade, inklusive räcket på första våningen..
Hej Razvan, jag beställde en liknande trång trappa (exkl handledare) år 2010 av en trappsnickare.
Hans arbetstid och material för trapp bygge och montering endast trapp kostade 60000 SEK. Inkl ROT.
Dock förhandlade jag ner priset till 44000SEK, i efterskott pga oklarheter.
Några arbetsdagar på verkstan och några för montering.

Jag rev gamla trappan och byggde förrådet under.

Trappan blev knarrfri och proffsigt utförd.
Lycka till
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
F Finnsnickarn skrev:
Hej Razvan, jag beställde en liknande trång trappa (exkl handledare) år 2010 av en trappsnickare.
Hans arbetstid och material för trapp bygge och montering endast trapp kostade 60000 SEK. Inkl ROT.
Dock förhandlade jag ner priset till 44000SEK, i efterskott pga oklarheter.
Några arbetsdagar på verkstan och några för montering.

Jag rev gamla trappan och byggde förrådet under.

Trappan blev knarrfri och proffsigt utförd.
Lycka till
tack så mycket!!!
det här är vad jag bad om från början, ett svar på frågan och så är det klart.
mvh
Razvan
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.