Oavsett dörrar under trappan osv, så är ju trappan väldigt märkligt byggd! Det ser inte ut som det är särskilt raka vinklar på själva trappstegen och varför är det gips monterat?
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
S
Är Google translate som översätter så att man bara förstår hälften?
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Är Google translate som översätter så att man bara förstår hälften?
i vilken konstig mening, vilken gips? putsen kommer under trappan, det blir ett förråd under trappan... hur kan man säga att dörren som redan finns på väggen inte spelar någon roll? om jag måste lämna från botten, höger (max 1270mm eftersom det är en ingång till hallen) och på den andra väggen (från vänster) jag har en dörr från ett rum, går jag med 8 trappor och skär igenom dörr? bröder, har ni hört talas om
R Roger Ravnestam skrev:
Indiferent de ușile de sub scări etc., scările sunt construite foarte ciudat! Nu pare că există unghiuri foarte drepte pe trepte și de ce se instalează tencuiala?
 
R razvan77 skrev:
i vilken konstig mening, vilken gips? putsen kommer under trappan, det blir ett förråd under trappan... hur kan man säga att dörren som redan finns på väggen inte spelar någon roll? om jag måste lämna från botten, höger (max 1270mm eftersom det är en ingång till hallen) och på den andra väggen (från vänster) jag har en dörr från ett rum, går jag med 8 trappor och skär igenom dörr? bröder, har ni hört talas om
doble winder stair
 
S sinuslinus skrev:
Är Google translate som översätter så att man bara förstår hälften?
det finns folk här omkring som inte har något att göra... du vet att jag har sett några av dessa förut, de pratar mycket och kritiserar men när det finns arbete att göra... ja, jag pratar inte svenska, är är det ett problem? får jag inte leva? Jag bad om ett yttrande i en sak och du kommer och kritiserar mig för att jag inte gör som du vill. bror, det stämmer inte
 
  • Wow
hansan
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
En gammal trappa där man ser att alla stegen är kilformade och inte raka.
[bild]

Här har du ett exempel på en fabrikstillverkad trappa som är ihopmonterad på plats.
[bild]
och detta är också tillverkat av fabriken, på senare tid är det bara fabriker som bygger trappor?
S sinuslinus skrev:
En gammal trappa där man ser att alla stegen är kilformade och inte raka.
[bild]

Här har du ett exempel på en fabrikstillverkad trappa som är ihopmonterad på plats.
[bild]
S sinuslinus skrev:
O scară veche unde se vede că toate treptele sunt în formă de pană și nu drepte.
[bild]

Aici aveți un exemplu de scară fabricată din fabrică care este asamblată la fața locului.
[bild]
 
  • Modulär trappa i flera sektioner med vinklade landningar, visad på en mobilskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
annfru
  • Laddar…
S
R razvan77 skrev:
det finns folk här omkring som inte har något att göra... du vet att jag har sett några av dessa förut, de pratar mycket och kritiserar men när det finns arbete att göra... ja, jag pratar inte svenska, är är det ett problem? får jag inte leva? Jag bad om ett yttrande i en sak och du kommer och kritiserar mig för att jag inte gör som du vill. bror, det stämmer inte

Kan du skriva på engelska? Du verkar prata rumänska?

Det är svårt att hjälpa till när det är svårt att förstå vad som skrivs.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
S
R razvan77 skrev:
och detta är också tillverkat av fabriken, på senare tid är det bara fabriker som bygger trappor?
Min trappa är från 1930.

I Sverige byggs trappor på fabrik eller hantverksmässigt av trappsnickare/ finsnickare.
Men man bygger då ihop trappan innan man monterar den i huset.
 
R razvan77 skrev:
i vilken konstig mening, vilken gips? putsen kommer under trappan, det blir ett förråd under trappan... hur kan man säga att dörren som redan finns på väggen inte spelar någon roll? om jag måste lämna från botten, höger (max 1270mm eftersom det är en ingång till hallen) och på den andra väggen (från vänster) jag har en dörr från ett rum, går jag med 8 trappor och skär igenom dörr? bröder, har ni hört talas om
Det jag menar är att om man har kunskapen att räkna fram en trapp med givna förutsättningar så ser det inte ut som den trappan du visar upp.
Och är det inte gips på sätt och plansteg.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Min trappa är från 1930.

I Sverige byggs trappor på fabrik eller hantverksmässigt av trappsnickare/ finsnickare.
Men man bygger då ihop trappan innan man monterar den i huset.
som jag sa ovan, många detaljer du inte känner till. Jag ställde en fråga om priset på arbetskraft, inte om andra detaljer. ok, jag glömde att specificera det, jag antog att det var förstått?
 
R Roger Ravnestam skrev:
Det jag menar är att om man har kunskapen att räkna fram en trapp med givna förutsättningar så ser det inte ut som den trappan du visar upp.
Och är det inte gips på sätt och plansteg.
som om du inte vill förstå, under trappan, på väggarna under trappan, du kan inte se det i videon, det finns gipsväggar
 
  • Enkel skiss, abstrakt perspektiv av rum, dörr, fönster och objekt, handskrivna ord nedtill, monokrom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R razvan77 skrev:
som jag sa ovan, många detaljer du inte känner till. Jag ställde en fråga om priset på arbetskraft, inte om andra detaljer. ok, jag glömde att specificera det, jag antog att det var förstått?
OK, jag kan bortse från att bilderna ser helt galna ut, och försöka svara på din fråga:
Vi kan inte svara på det för du skrev inte hur många timmar det tog. Du skrev bara vad de gjort, inte hur mycket tid det tog dem. Någon användare i början uppskattade 80 timmar, och du satte tumme upp så vi antar att det stämmer.

Snickare tar ofta ca 500 kr/tim. 500 x 80 = 40 000 kr.

Google translate fungerar mycket sämre än många tror. Du verkar inte förstå vad andra skriver, och det är ganska svårt att förstå vad du skriver.

PS: här har du en förklaring på engelska varför så många säger att din trappa ser helt fel ut.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
MrJay
Cirka 4-5 dagar för en duktig hantverkare, räkna med 500kr + moms i timmen på en mindre ort
 
R razvan77 skrev:
som om du inte vill förstå, under trappan, på väggarna under trappan, du kan inte se det i videon, det finns gipsväggar

Okej! Då har jag sett fel! Men det är ju något skivmaterial skruvat på stegen!?
Och trappan är inte rätt byggd.
Så även om det kostar dig 5000kr i arbetskostnad så hjälper det ju så inte.
 
S
R Roger Ravnestam skrev:
Okej! Då har jag sett fel! Men det är ju något skivmaterial skruvat på stegen!?
Och trappan är inte rätt byggd.
Så även om det kostar dig 5000kr i arbetskostnad så hjälper det ju så inte.
Jag tror också det är gipsskivor i plan- och sättsteg även om han säger att det inte är det.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.