Hej står i begrepp att totalrenovera mitt hus...Min undran är om biltemas tätskikt e nåt att ha ? Det står ju att de är godkända enligt PER eller BKR.Någon som testat dessa tätskikt ? E det mycket dyrare med tätskikt från en "riktig leverantör av tätskikt ?

Staffan.
 
Kolla vad det har för s/m värde. Om det ligger på över 1.000.000 s/m i ånggenommotstånd är det godkänt även enligt nya regler som kom i somras. Den info du hittat kan vara gammal? Jag vet att många inte uppdaterat ännu.......

Vissa tätskikt av duktyp (Mataki Rubbox) har närmre 4.000.000 s/m, medans väldigt vanligt användna LIP system 17 har1.700.000 s/m. Dessa används av behööriga våtrums plattsättare.
 
Biltemas system är inte godkänt att användas på en vanlig konstruktion. Om man har en konstruktion som tål mer vatten, typ murad eller gjuten, så kan man använda ett sådant mindre tätt system, om man med en fuktdimensionering kan visa att konstruktionen klarar det.
 
oki ! tack för snabba svar...som vanligt :) Skall kika vidare i tätskiktsbranschen...dumt o snåla på ett tätskikt ....
 
Jupp, klokt. Kör på LIP om du vill slippa hålla på med dukar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.