Hej
hur mycket kostar det att bygga en sådan invändig trätrappa (endast arbetskraft) med ledstång och förråd med dörr under trappan? arbetet krävde också rivning av den gamla trappan som var inbyggd i väggen, sidoväggarna måste repareras (rätas upp).
bänksteg och sidosocklar i vit mdf och steg i ekskiva...väggarna under trappan är putsade och putsade, inklusive räcket på första våningen..
 
  • Ritning av trädäck med måttangivelser på olika sektioner och trappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alex Schyllert1 och 2 till
  • Laddar…
Trappan i videon påminner lite om grönalunds lustiga hus.
Men 1 vecka två man kanske, 80 timmar.
 
Redigerat:
  • Gilla
razvan77
  • Laddar…
T twoody skrev:
Scările din videoclip amintesc puțin de casa amuzantă a lui Grönalund.
Dar 1 săptămână doi bărbați poate, 80 de ore.
nu se putea construi altfel din lipsa de spatiu iar scara veche era in spirala si avea o panta foarte abrupta. sub scara, pe peretele din stanga, mai este o intrare... balustrada este din lemn masiv si va fi frezata... si totusi un pret informativ daca se poate
 
  • Skiss av dubbeldörrar med måttangivelser och gyllene proportioner på en mobilskärm, med anteckningar och genvägar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T twoody skrev:
Trappan i videon påminner lite om grönalunds lustiga hus.
Men 1 vecka två man kanske, 80 timmar.
den gick inte att bygga annars på grund av platsbristen och den gamla trappan låg i spiral och hade en mycket brant lutning. under trappan, på vänster vägg, finns ytterligare en ingång... räcket är av massivt trä och kommer att fräsas... och ändå ett informativt pris om möjligt
 
S
Man brukar beställa en trappa som man sätter ihop på plats, inte platsbygga hela trappan.

Jag antar att du frågar för att du tycker att det blivit för dyrt/ tagit för lång tid.

Det ser också ut som om det ligger gips på stegen? Det har jag aldrig sett i en trappa tidigare.

Vem har gjort trappritningen? Man gör alla steg kilformade för att det ska gå att gå i trappan utan att snubbla. Nu är det olika stegdjup i gånglinjen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Det där känns som att det blivit lite feltänkt!
 
Jag tror att uppskattningen på 80h här ovan är rimlig, men "extra" arbetena med upprätning av väggar, förrådet (dörr montering osv), kan vara enkelt, eller struligt, så 50 - 100% mer än den uppskattningen behöver inte vara orimligt.

Och som sagt, man konstruerar inte en trappa på det sättet. Att göra det korrekt, försvårar arbetet avsevärt. Det är där trappfabrikerna kommer in, de har CAD program som automatiskt räknar ut de relativt komplicerade formerna det blir på korrekta trappsteg. OCh sedan direktstyrs maskinerna från Caden.
 
  • Gilla
Marko9911 och 4 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Man brukar beställa en trappa som man sätter ihop på plats, inte platsbygga hela trappan.

Jag antar att du frågar för att du tycker att det blivit för dyrt/ tagit för lång tid.

Det ser också ut som om det ligger gips på stegen? Det har jag aldrig sett i en trappa tidigare.

Vem har gjort trappritningen? Man gör alla steg kilformade för att det ska gå att gå i trappan utan att snubbla. Nu är det olika stegdjup i gånglinjen.
S sinuslinus skrev:
Man brukar beställa en trappa som man sätter ihop på plats, inte platsbygga hela trappan.

Jag antar att du frågar för att du tycker att det blivit för dyrt/ tagit för lång tid.

Det ser också ut som om det ligger gips på stegen? Det har jag aldrig sett i en trappa tidigare.

Vem har gjort trappritningen? Man gör alla steg kilformade för att det ska gå att gå i trappan utan att snubbla. Nu är det olika stegdjup i gånglinjen.
S sinuslinus skrev:
Man brukar beställa en trappa som man sätter ihop på plats, inte platsbygga hela trappan.

Jag antar att du frågar för att du tycker att det blivit för dyrt/ tagit för lång tid.

alla trappor utom den nedersta är lika stora, jag tror du vet varför? Jag kan se att du kan dem alla, det syns på filmerna, om du vill kan jag skicka uppmätta bilder imorgon... gipset, jag förklarade att under trappan kommer väggen från lagret (rummet)
Jag frågade bara om ett pris, om någon är villig att svara...du hoppade in för att kritisera.
Jag gör det för en kompis och jag sa redan att det skulle kosta honom 15 000 kr
nedan gjorde jag en ritning så att du kan förstå. det var det han ville, vad ska man avsluta det med?
 
  • Enkel skiss av ett rum med öppen dörr och en persienn på fönstret, mobiltelefon gränssnitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R razvan77 skrev:
nu se putea construi altfel din lipsa de spatiu iar scara veche era in spirala si avea o panta foarte abrupta. sub scara, pe peretele din stanga, mai este o intrare... balustrada este din lemn masiv si va fi frezata... si totusi un pret informativ daca se poate

Passar du en stege till dessa dimensioner, så att vi kan se? lägg upp din idé här!
men med en rimlig lutning (42°)
 
  • Ritning av dubbeldörrar med måttangivelser, skisserat på mobilapp, gula färgtoner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
T twoody skrev:
Trappan i videon påminner lite om grönalunds lustiga hus.
Men 1 vecka två man kanske, 80 timmar.
Passar du en stege till dessa dimensioner, så att vi kan se? lägg upp din idé här!
men med en rimlig lutning (42°)
T twoody skrev:
Scările din videoclip amintesc puțin de casa amuzantă a lui Grönalund.
Dar 1 săptămână doi bărbați poate, 80 de ore.
T twoody skrev:
Scările din videoclip amintesc pún de casa amuzantă a lui Grönalund.
Dar 1 être doi ermani poate, 80 de ore.
 
  • Måttritning av dörrparti med måttangivelser i centimeter och designskiss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S sinuslinus skrev:
Man brukar beställa en trappa som man sätter ihop på plats, inte platsbygga hela trappan.

Jag antar att du frågar för att du tycker att det blivit för dyrt/ tagit för lång tid.

Det ser också ut som om det ligger gips på stegen? Det har jag aldrig sett i en trappa tidigare.

Vem har gjort trappritningen? Man gör alla steg kilformade för att det ska gå att gå i trappan utan att snubbla. Nu är det olika stegdjup i gånglinjen.
kan du inte skicka oss en bild på trappan du byggde?

Trimiteți feedback
Panouri laterale
H hempularen skrev:
Jag tror att uppskattningen på 80h här ovan är rimlig, men "extra" arbetena med upprätning av väggar, förrådet (dörr montering osv), kan vara enkelt, eller struligt, så 50 - 100% mer än den uppskattningen behöver inte vara orimligt.

Och som sagt, man konstruerar inte en trappa på det sättet. Att göra det korrekt, försvårar arbetet avsevärt. Det är där trappfabrikerna kommer in, de har CAD program som automatiskt räknar ut de relativt komplicerade formerna det blir på korrekta trappsteg. OCh sedan direktstyrs maskinerna från Caden.
S sinuslinus skrev:
De obicei comandați o scară pe care o montați la fața locului, nu construiți întreaga scară pe șantier.

Presupun că întrebi pentru că crezi că a devenit prea scump/a durat prea mult.

De asemenea, se pare că există tencuială pe trepte? Nu am mai văzut asta pe o scară până acum.

Cine a desenat scara? Toate treptele sunt făcute în formă de pană, astfel încât să fie posibil să urceți scările fără să vă împiedicați. Acum există diferite adâncimi de pași în linia de mers.
 
H hempularen skrev:
Jag tror att uppskattningen på 80h här ovan är rimlig, men "extra" arbetena med upprätning av väggar, förrådet (dörr montering osv), kan vara enkelt, eller struligt, så 50 - 100% mer än den uppskattningen behöver inte vara orimligt.

Och som sagt, man konstruerar inte en trappa på det sättet. Att göra det korrekt, försvårar arbetet avsevärt. Det är där trappfabrikerna kommer in, de har CAD program som automatiskt räknar ut de relativt komplicerade formerna det blir på korrekta trappsteg. OCh sedan direktstyrs maskinerna från Caden.
kan du inte skicka oss en bild på trappan du byggde?
 
S
R razvan77 skrev:
kan du inte skicka oss en bild på trappan du byggde?

Trimiteți feedback
Panouri laterale
En gammal trappa där man ser att alla stegen är kilformade och inte raka.
Trätak i snedvinkel, konstruktion synlig, delvis omålad vägg, renoveringsarbete pågår, bostadsinredning, byggnadsdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här har du ett exempel på en fabrikstillverkad trappa som är ihopmonterad på plats.
Vit svängd trappa med svarta steg, räcke, renovering pågår, plast och byggskräp på golv, randig tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LURIGLANA och 1 till
  • Laddar…
Om du läser vad dom skrivit så har dom inte byggt en trappa utan förklarar för Dig hur man gör när man bygger en trappa
 
G gimmok skrev:
Om du läser vad dom skrivit så har dom inte byggt en trappa utan förklarar för Dig hur man gör när man bygger en trappa
så här ser den gamla trappan ut. den hade en mycket brant sluttning. det var tanken, att göra en stege med 42° lutning som man kunde klättra på.
Jag fick komma med 10 trappor, så att jag kunde ramla över dörren som sitter på väggen under trappan (18,05 ×10), det är många detaljer som man inte känner till...
G gimmok skrev:
Om du läser vad dom skrivit så har dom inte byggt en trappa utan förklarar för Dig hur man gör när man bygger en trappa
S sinuslinus skrev:
O scăra veche unde se vede că toate treptele sunt în formă de pană și nu drept.
[bild]

Aici svojte un
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.