F fsn skrev:
Söker efter en bra elektriker med erfarenhet av solcellsinstallation i Göteborg för installation av mitt solcellsprojekt på 45-50 solcellspaneler.

Västra Hisingen är det för att vara mer exakt.

Tips???
Hej FSN,
hur gick det till? Har samma problem i 2023, faktiskt. Har hus med gummiduk på taket, och flera solel-företag önskar inte att ta hand om solpaneler då. De skulle leverera material, men jag skulle anlita min takläggare för skenorna, och de även be mig att anlita an lokalt el-företag för anslutning. Krångligt.
 
F
M merlinux skrev:
Hej FSN,
hur gick det till? Har samma problem i 2023, faktiskt. Har hus med gummiduk på taket, och flera solel-företag önskar inte att ta hand om solpaneler då. De skulle leverera material, men jag skulle anlita min takläggare för skenorna, och de även be mig att anlita an lokalt el-företag för anslutning. Krångligt.
Jag löste det med en elektriker med egenkontrollprogram och eget företag som monterade skenor och paneler.
 
F fsn skrev:
Jag löste det med en elektriker med egenkontrollprogram och eget företag som monterade skenor och paneler.
Kan du tipsa den (via PM kanske)? Bor i norra Skärgården - så minst Göteborg området ;-).
Om man har ringt upp flera företag och bara får svaret: nej, inte på ön. Nej, inte på gummitak, då blir man lite besviken. Vi valde ju gummiduk på renoveringen att minska vikten på taket då vi tänkte att få tillräckligt vikt på det när det blåser på hösten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.