Hej alla,

En gång i tiden när vi hade små, så lät vi installera infravärme i ett badrum ovanför skötbordet. Nu är de små lite större, men nu har vi istället ett badrum utan värme, och nu är planen på att installera infravärme i detta, i väntan på den 'stora' badrumsrenoveringen som säkert skall bli av någon gång. En sån tur att vi plockade med oss infravärmeelementet från förr - den som spar han har o.s.v. Nu är det så att i änden av infravärmens gummikabel sitter det en dubbelbrytande strömbrytare, och därmed är jag framme vid dagens ämne - när jag installerar, oops jag menar, låter installera infravärmen i badrummet, är det krav på att infravärmen skall brytas av en dylik brytare, eller duger det med en enkel på fasen? Är det beroende på hur nära badkaret infravärmen hamnar? Jag har läst på om zonindelningen i en annan tråd, men hur räknas saker som sitter i taket? Skall sägas att huset är jordfelsskyddat.
 
När man sätter infra i tex uterum ska den brytas med en 2-polig brytare.Kan inte se att det skulle skilja i ett badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.