Hur hade ni Isolerad denna kattvind,jag har tänkt ta bort råsponten sen isolera,hur hade ni gjort
 
  • Skadat innertak med exponerade träbjälkar, tapeter och barnleksaker synliga i bakgrunden. Behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat innertak med trästöd, tapetserade väggar, barnleksaker nedanför. Behov av reparation eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade satt upp skivor/brädor på de vertikala stolparna och sedan blåst in och fyllt med lösull.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag hade satt upp skivor/brädor på de vertikala stolparna och sedan blåst in och fyllt med lösull.
Tack för tipset
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag hade satt upp skivor/brädor på de vertikala stolparna och sedan blåst in och fyllt med lösull.
Men är det inte nödvändigt att ha en luftspalt mot yttertak?
 
Är det någon isolering i takbjälklaget, eller är det helt enkelt mellan yttre och inre råspont (som det ser ut att vara)? Du vill helst fortsätta med övervåningens isolering i samma skikt. Rättast är att plocka ner den inre råsponten, montera luftspalt mot takbotten och sen isolera resten av tomrummet. Upp med skivmaterial (eller råspont) igen. Om det är ett gammalt hus med lite isolering, är det ingen större vits att ha en tokisolerad kattvind, och lätt isolerad boutrymme. Om resten av våningen är tilläggsisolerad kan du regla upp för ytterligare ett isoleringsskikt innan du klär med skivor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.