Hejsan!

Jag satt upp skjutdörrar från skånska byggvaror idag, och när väl dörrarna kom på plats så såg jag att det blev en ganska stor glipa mellan ena skjutdörren och väggen. Och glipan är störst längst upp och ej befintlig längst ner.

Jag tror inte att väggen är helt lodrät utan buktar ut lite längst ner.

Tänkte om man skulle sätta dit en trälist men då kan den inte vara lika bred från tak till golv utan fasas ju längre ner mot golvet man kommer.

Så tänkte höra med er ifall ni har någon bra idé för hur man kan fixa detta på ett bra sätt?

Bifogar en bild så ser ni hur det ser ut

/Stefan
 
  • Ett modernt rum med grå skjutdörrsgarderob, ljus vag och parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går väl att justera nedre hjulen?
Kolla manualen!
 
Hänger den upptill, eller rullar på skenor?

Jag hade en modell som rullade på skenor, och där kunde man justera med en skruv så att dörren blev lite sned, med passade då mot väggen.

Ta en bild på dina rullbeslag, så kanske någon vet hur man justerar dom
 
Det går tyvärr inte att justera just dessa skjutdörrar.

Vad tror ni annars om att sätta en gummilist längs väggen, från tak till golv, som ger med sig lite längst ner mot golvet liksom?
 
P Pesso skrev:
Det går tyvärr inte att justera just dessa skjutdörrar.

Vad tror ni annars om att sätta en gummilist längs väggen, från tak till golv, som ger med sig lite längst ner mot golvet liksom?
Hej
Om det inte går att justera uppe eller nere hade jag
nog satt en list så som du tänkt som täcker glipan men satt själva listen precis utanför dörren i stället för "att försöka trycka ihop densamma.
/B
 
Hej.

Kom du på en bra lösning på detta? Står inför samma problem.
 
Jag har inte hunnit åtgärda det ännu, men det blir nog att köra på Bono_R förslag. Att sätta någon sorts list framför dörren som då täcker springan.
Har dock inte hittat på någon list än som skulle kunna vara ett alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.