1 618 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
Komma åt under och bakom garderob
Jag har ett par garderober inskruvade i en vägg ståendes på vad som ser ut att vara en gemensam sockel. Jag tänker att det måste ju samlas mycket damm och annat skit bakom och under garderoberna genom springorna som finns. Samtidigt verkar det inte finnas nåt enkelt sätt att komma åt och städa skrymslena utan att skruva bort garderoberna från väggen och lyfta bort de från sockeln helt och hållet?
Känns som ett oerhört jobbigt och onödigt sätt bara för att städa ett par garderober? Det är ju inte nånting man bara behöver göra en gång precis.
Några tips på vad man kan göra förutom att riva rubbet och installera garderober med skjutdörrar?
Känns som ett oerhört jobbigt och onödigt sätt bara för att städa ett par garderober? Det är ju inte nånting man bara behöver göra en gång precis.
Några tips på vad man kan göra förutom att riva rubbet och installera garderober med skjutdörrar?
Har sett ett par kryp i närheten och är rädd för att de gjort sig hemmastadda där. Kan inte se det, men vill också stilla ”oron”. Känns ju helt barockt att inte kunna rengöra där av alla ställen. Det gäller ju förvisso delar av köket också som också är ”inbyggda”, men det är en annan femma.A AndersS skrev:
Redigerat:
Ett kryp ? Hela ditt hus är fullt av kryp som du inte ser, dom kommer fram på natten. Så bry dig inte, förrän det börjar svärma av dom. Då blir det sanering av någon annan. Bara en kort fråga, vet du vad husmors mardrömmar är , finns 3 st.
Visst är det så, men å andra sidan underlättar det ju något oerhört att hålla nere antalet genom att kunna städa alla vrån och skrymslen.J jonaserik skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 836 inlägg
Fast kryp trivs överallt och inte enbart under garderober. Har du inte sett nå speciellt mycket kryp så har du antagligen inga av sådan art som borde bidra till dylik städiver. Jag har rivit en del platsbyggda garderober i mitt hus och det har inte funnits nå speciellt under dem.
Medlem
· Västernorrland
· 10 836 inlägg
Nej det du gör är att du skapar dig ett problem som du vill lösa.......
Är det en platsbyggd underdel till garderoberna blir det att riva bort dem.
Så du får väga det mot ditt problem med småkryp.
Min fru brukar ropa ned mig i källaren när en av de större husspindlarna sitter på en vägg, 5-6 cm benomfång, men dödas aldrig. Hon tror att den släpps ut, men de få stackarna får bo i min snickarbod.
Så du får väga det mot ditt problem med småkryp.
Min fru brukar ropa ned mig i källaren när en av de större husspindlarna sitter på en vägg, 5-6 cm benomfång, men dödas aldrig. Hon tror att den släpps ut, men de få stackarna får bo i min snickarbod.
1 Vi börjar med att under och bakom spisen blir en hel del skräp och spisen tas sällan fram.M Myckling skrev:
2 Kylskåpet som står inklämt i ett hål och fullt med varor, dras aldrig ut, mer än i extremfall av städning
3 Frysskåpet är exakt lika som kylskåpet
Fråga mig inte hur jag vet det med frys och kyl
Det är ju detta som är en av fördelarna med fasta garderober jämfört med löst stående. Ingen dammsugning bakom eller under.
Strunta i att dammsuga. Eventuellt kan du rapportera till din fru att du dammsugit, då det är ytterst svårt att kontrollera efteråt och knappast gör någon skillnad.
Strunta i att dammsuga. Eventuellt kan du rapportera till din fru att du dammsugit, då det är ytterst svårt att kontrollera efteråt och knappast gör någon skillnad.
Liknande trådar
-
Underkänd installation av kamininsats & rör - installatören vägrar återkomma
Ved, Pellets, Flis -
Förhindra småfåglar från att komma in under takpannorna
Tak & Vind -
Skarva inkommande matning i undercentral
El -
Undergjuta avlopp och inkommande vatten + förberedning för utbyggnad
Grund & Markarbeten -
Byta golvspånskivor under kök - med inkommande vatten
Golv