Hej


Jag hoppas att det finns någon hjälpsam skäl som har erfarenhet av mulltoa. Företaget Mulltoa har väldigt lite direktsupport och har inte hittat något bra förklaring på mitt bekymmer. Förra året köpte vi en mulltoa 65ai till vår kolonistuga. I korthet fungerade den bra under större delen av säsongen. Tyvärr gick brytpinnen av utan den rör toaletten inte om automatiskt. Jag följde mitt viss möda deras grundliga instruktioner och lyckades byta brytpinnen. Det var då problemet kom när fram till skulle ställa rakorna som rotera mullen i rätt vinkel (kl. 14). Då blev det tvärstopp. Jag försökte röra undan mullen och rensa lite. Men det gick inte, så jag fick montera ihop toaletten utan brytpinne och röra om för hand, vilket inte bara är rätt trist utan gör att toaletten fungerar mycket sämre. Nu ska jag starta säsongen igen och ska fixa toaletten. Vad kan vara fel? Hur ska jag göra?

Med vänlig hälsning

/Henrik Larsson
 
Är det en grön eller vit burk med en spak på sidan som ska dras i efter gugga.
 
J jonaserik skrev:
Är det en grön eller vit burk med en spak på sidan som ska dras i efter gugga.
Jag vet inte då det var i höstas jag var där och skruvade i. Jag ska kolla, men det var inget det stod om i manualen.
 
Gratulerar till det minst ärofulla jobbet som händig herr med mulltoa :)

Anledningen till att brytpinnen gick av är att rotorn sitter fast på något sätt. Brytpinnen finns där för att skydda motor och växellåda så dessa rätt dyra komponenter inte går sönder.

Börja med att montera av ovandelen av toan så du ser lite bättre, gå ut och hämta en hink och spade för nu gäller det att tömma ovanifrån för att frilägga rakorna.ibland behöver man vattna upp blandningen lite extra för att kunna få loss allt. Ta hjälp av mullrakan för att få loss allt. När rakorna går fritt kan du montera ihop allt igen.

Efter det här äventyret tvättar du av dig och häller upp något starkt för att desinficera strupen, det brukar behövas.
 
  • Gilla
HenrikLason
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.