Är det någon som vet om det är möjligt att välja bort Ä-hus standardgrund och i stället gjuta egen platta med golvvärme? Eller att som tillval välja gjuten platta med golvvärme?
 
Vill du ha platta med golvvärme så får du välja ett annat husföretag. Det finns inte att få platta till ä-hus deras moduler är inte byggda för platta. ;)
 
Allt går! Vi bygger platta. ;)
 
Det var som tusan :surprised: Då har det blivit nå nytt för vi ville ha platta med golvvärme för 5-6år sen och då gick det inte. Säljaren sa då att modulerna var inte byggda för platta. Men om vi ville ha golvvärme så kunde vi få det i hallen och på toaletten.

Ja man får då lära sig något nytt varje dag på detta forum. :) Då kanske fler som väljer att bygga ä-hus genom att många e så skeptiska mot deras torpargrunder. ;)

JonasBj Nu ska ju inte jag bygga ä-hus men jag e nyfiken hur bar du dig åt för att få platta?? Kan ju vara intressant för andra som går i bygga ä-hus tankar ::).
 
lier skrev:
JonasBj Nu ska ju inte jag bygga ä-hus men jag e nyfiken hur bar du dig åt för att få platta?? Kan ju vara intressant för andra som går i bygga ä-hus tankar ::).
Byggde en förhöjd torpargrund med garage under huset.
Huset står alltså inte direkt på plattan. ;)
 
  • alvsbyhuspaplatta.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Smart!! Tänkte aldrig på att det skulle gå att göra så :) Ser kanonfint ut kul med ett annorlunda ä-hus
 
Ja det var ju en variant, men löser inte problemet om man vill ha ingjuten golvvärme. Du får ju bara det i källaren :)
 
WeeBe skrev:
Ja det var ju en variant, men löser inte problemet om man vill ha ingjuten golvvärme. Du får ju bara det i källaren :)
Jag får skruva upp den på max. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.