Jag har en släpvagn Thule B02 LO751 där baklyktorna vänster gått sönder. Hur gör jag får att få bara ett nytt glas. Har googlat runt lite men inte hittat rätt.
 
  • Fordons bakljus trasigt med synlig inre del, europeisk registreringsskylt med bokstaven "S", grus och gräs under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr ingen info om min släpvagn om jag skriver in regnummer.

Scrollar jag igenom de som finns hittar jag ingen som liknar den jag har på bilden.
 
Ingen märkning tillverkare-partnummer-produktnamn någonstans?
Annars, byt hela lyktan.
 
Får ta en bättre titt när jag är på landet nästa gång. Trodde det skulle gå att hitt bara med fotot och regnummer, men icke.
 
D Derbyboy skrev:
Får ta en bättre titt när jag är på landet nästa gång. Trodde det skulle gå att hitt bara med fotot och regnummer, men icke.
Jag hänger på en del husbilsforum där frågan om lyktor dyker upp rätt frekvent. Där finns det nästan inte två bilar som har likadana lampor MEN det finns ofta en märkning som gärna är ett HELLA-nr. Kolla efter detta när du är i närheten av vagnen. Då går det att hitta överallt….
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Ser ente riktig på bilden men Aspöck Multipoint IV tror jag det är.
 
Jag har ju länkat till rätt glas i första svaret. Dög inte det?
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
@useless, jag har ingen aning om det är rätt lyktglas. Det ser dock ut att vara att vara ett Aspöck-glas som är rätt.

Jag hade en förhopppning om att en bild tillsammans med regnnummer och/eller modellnummer på kärran hade räckt för att med säkerhet hitta rätt lyktglas.

Nu tycks så inte vara fallet. Kärran ska besiktigas i slutet av maj så jag har ett tag på mig att hitta reservdelen och därav avvaktar jag med beställning tills jag kollat lite närmare på nuvarande glas för att försöka hitta ett artikelnummer eller liknande.
 
Äh om jag zoomar bilden på telefonen kan jag utläsa att det är ett Multi....IV.

Jag beställer!

Tusen tack allihopa :)
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Regnummersök på lyktglas kan man i allmänhet glömma. Min reservdelslev som håller på med släp har en enorm flora av belysningar och varianter av alla de slag. Finns otaliga tillverkare av dylika saker även om ganska nya vagnar brukar hålla sig till ett fåtal. Har de nå år på nacken så finns det som sagt hur mycket som helst.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.