Jag behöver dra om röret från tvättmaskinen och tillfälligt leda ner det i handfatet som står till höger i bild. Hur hade ni löst det?
 
  • Tvättstuga med tvättmaskin, handfat, rengöringsmedel, hyllor och toalettpapper. Inget folk synligt. Terrazzogolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jag hade satt en sådan här mellan tvättstället och vattenlåset,
[länk]
Sen hade jag skarvat slangen från tvättmaskinen,
[länk]
med följande skarvnippel,
[länk]

Det blir nog svårt med den från Clas Ohlsson då det ser ut såhär under handfatet
 
  • Handfat med synliga rörledningar, tvålflaska och grön planta, mot kaklad vägg och golv med mönstrad kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Annars...förläng den smala slangen med en 3/4" trädgårdsslang och en anslutning under handfatet?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Annars...förläng den smala slangen med en 3/4" trädgårdsslang och en anslutning under handfatet?
Eller direkt i handfatet, det var ju temporärt ?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Annars...förläng den smala slangen med en 3/4" trädgårdsslang och en anslutning under handfatet?

Vad använder man för anslutning under handfatet då?
 
A
Maskinen kan få det svårt att tömma med den ökade längden och troligtvis inte alls tömma om du går upp till handfatshöjd
byta vattenlås på handfatet till ett med nippel för tvättmaskin och förlänga maskinens slang med en för metoden avsedd för att säkrast få en godtagbar funktion
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Maskinen kan få det svårt att tömma med den ökade längden och troligtvis inte alls tömma om du går upp till handfatshöjd
byta vattenlås på handfatet till ett med nippel för tvättmaskin och förlänga maskinens slang med en för metoden avsedd för att säkrast få en godtagbar funktion
Hhmm. Om jag får en svag lutning nedåt på slangen till handfatet så borde den väl kunna tömma?
 
electroluxaren skrev:
Maskinen kan få det svårt att tömma med den ökade längden och troligtvis inte alls tömma om du går upp till handfatshöjd
byta vattenlås på handfatet till ett med nippel för tvättmaskin och förlänga maskinens slang med en för metoden avsedd för att säkrast få en godtagbar funktion
planen nu är att förlänga slangen som man ser längst till vänster i bild och ch fästa den bredvid handdukarna ch sen dra den till handfatet. Då kommer jag nog kunna luta den svagt nedåt hela vägen
 
A
T tobbeee skrev:
Hhmm. Om jag får en svag lutning nedåt på slangen till handfatet så borde den väl kunna tömma?
högsta punkten bestämmer och handukshängaren kan vara på gränsen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.