Hallå!

Jag har en Einhell garageportsöppnare med 3st fjärkontroller.
Nu undrar jag om jag kan köpa nån kodlåsanordning att sätta utanför som jag kan öppna med.
Det är ju inte alltid man har fjärren med sig.
Borde ju finnas nån som fungerar som en fjärr och skickar ut en signal efter inknappad kod.

Tack på förhand.
 
Jag vet att portar från Wiśniowski kan beställas med kodlås som fungerar som fjärrkontroll.
Har du testat att ringa någon av de stora portförsäljarna och se om det finns någon sådan till din Einhell-portmotor?

Det borde ju finnas både original och 3:e parts-knappsatser.

Edit t.ex.:
https://garageexperten.com/produkt/kodlas-garageport/

Men man måste nog veta mer om exakt vilken motor du har för att se om de passar.
 
Redigerat:
J jdaniels skrev:
Denna tror jag ska fungera om jag kollar lite klipp på Youtube.

Chamberlain 747REV trådlös kodgaller 433MHz ytmonterad : Amazon.se: Trädgård

Edit: På min motor står det 434mhz men tror det fungerar ändå?
Normalt är det 433.92 MHz som används på "433"-bandet, så de kanske avrundar upp.
Jag är mer fundersam på om den har samma kodning, och går att lägga till i din mottagare i motordelen.
Men för 350:- är det kanske enklast att prova.
 
Jag har köpt en billig fjärrkontroll på Amazon som fungerade perfekt att koda.
Så som jag förstått är kodlåset samma sak som en fjärr, skillnaden är bara att man måste slå koden så den ska skicka signal.
 
Det har jag gjort.
Grejen är ju att om jag vill komma in ska jag slippa gå och hämta en fjärrkontroll.
 
  • Gilla
andymannen
  • Laddar…
J
J jdaniels skrev:
Det har jag gjort.
Grejen är ju att om jag vill komma in ska jag slippa gå och hämta en fjärrkontroll.
Körde en Shelly 1 i en dosa som jag kopplat garageporten till. Fördel med Shellyn är att den kan drivas av och bryta två separata kretsar, även AC och DC inom ett stort intervall, så den är väldigt mångsidig. Min port går tex på 24V AC.

Mobilen har man ju "alltid" med sig och hör den kan jag även säga "turn on the garage door". Smidigt när man är i bilen eller har lurar på sig tex.

Inne har jag även kopplat en vanlig väggbrytare på väggen så om man håller inte den 2,5 sekunder öppnas/stängs porten. Hade också funderat på en kod-dosa på vägen, men shellyn har faktiskt fungerat så bra att jag inte undersökt det mer.
 
Har beställt den jag länkade till.
Återkommer inom kort med resultat.
 
Ok, Resultat.
Fungerade ej.
 
Ingen annan med nått förslag?
 
S
J jdaniels skrev:
Det har jag gjort.
Grejen är ju att om jag vill komma in ska jag slippa gå och hämta en fjärrkontroll.
Då kan ju vem som helst komma in i ditt garage!
 
S StureS skrev:
Då kan ju vem som helst komma in i ditt garage!
Ja, om dom har rätt kod.
 
S
J jdaniels skrev:
Ja, om dom har rätt kod.
Skriv en app till din telefon. Den har du väl alltid med dig?
 
Skriv en app?
Och nej mobilen är inte alltid med.
Grejen är ju att om man tex fixar i trädgården ska man komma in i garaget utan att behöva hämta öppnaren eller om nån annan behöver komma in så räcker det med en kod.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.