Hej, jag har en inbyggd garderob vars baksida “släppt" för att vi försökt trycka in lite för mycket prylar där. Det har gjort att det bildats en glipa, öppning, vilket gör det till ett potentiellt gömställe för allehanda kryp, damm och dylikt att samlas där.

Det är häftklamrarna som håller skivan på plats som lossnat.
Hur kan jag ”häfta tillbaks” innerväggen igen om nu garderoben är som sagt inbyggd mot väggen bakom?
 
  • Inuti ett tomt rum med vita väggar, ser upp mot hörnet, fläckar och smuts synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Minimalistisk, monokrom, arkitektonisk detalj, linjer, vita ytor, skuggor, geometriskt, kanske en del av tak eller vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Amatör123 skrev:
Hej, jag har en inbyggd garderob vars baksida “släppt" för att vi försökt trycka in lite för mycket prylar där. Det har gjort att det bildats en glipa, öppning, vilket gör det till ett potentiellt gömställe för allehanda kryp, damm och dylikt att samlas där.

Det är häftklamrarna som håller skivan på plats som lossnat.
Hur kan jag ”häfta tillbaks” innerväggen igen om nu garderoben är som sagt inbyggd mot väggen bakom?
Små möbelvinklar som skruvas med små skruvar i sidovägg och baksida. 3-4 st/långsida.
 
L lob skrev:
Små möbelvinklar som skruvas med små skruvar i sidovägg och baksida. 3-4 st/långsida.
Toppen, tanken slog mig aldrig ens! Tack!
 
Eventuellt kan du dra den på plats med smältlim-stänger. Sätt dit ett par stycken och och dra. Går lätt att pilla bort efteråt. Säkra sedan med lim/möbelvinklar.
 
Ellagård Ellagård skrev:
Eventuellt kan du dra den på plats med smältlim-stänger. Sätt dit ett par stycken och och dra. Går lätt att pilla bort efteråt. Säkra sedan med lim/möbelvinklar.
Visste inte att det var så starkt!? Ska se om jag inte kan låna fram en limpistol nånstans.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.