Hej!

Jag lyckades löda ihop 2st 600mm LED lister, med en 660mm förlängning (2x0,35mm). Har dubbelkollat alla mina kopplingar med multimeter.

När jag kopplar in den så lyser den endast vitt och när jag, med hjälp av tillhörande app, försöker byta färg så tjuter transformatorn till och sedan händer ingenting.

Hade högst uppskattat om någon kan hjälpa mig lista ut vad felet kan bero på.

Tack på förhand, bifogar bilder samt en video.
 
  • Hand håller RGB LED-strip, lysande grönt, kopplingspunkter synliga, på textilbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit LED-drivare, specifikationer och säkerhetssymboler, elkontakt, hand håller, tillverkad i Kina.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nog har du väl skarvat med 6st trådar? Har du bild på skarven?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
  • LED-ljuslist med kabelkopplingar på textilbakgrund. Detaljert, teknisk, elektronik.
  • Gilla
BosseHansson
  • Laddar…

Bästa svaret

BirgitS
Du ska ha en ledare till var och en av de sex anslutningarna för att det ska kunna fungera.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du ska ha en ledare till var och en av de sex anslutningarna för att det ska kunna fungera.
Tusen tack, återkommer om någon timme med resultat.
 
Walle85
Såg nu att du har två olika trådar angående detta problem?
Var även noga med att inte kapa för mycket i ändarna. Då slutar färgerna att fungera. Notera att på den ena bilden syns inte längre texten för varje ledare, då har man kapat för mycket.

LED-ljusremsa under kökskåp med sken från spricka på diskmaskin i förgrunden, modernt kök i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LED-belysningsremsa under hylla som ger rosa ljussken på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att jag nämnde cat6a kabel som förslag i den andra tråden var pga att de har 8 ledare
 
BirgitS
I iRawBine skrev:
Tusen tack, återkommer om någon timme med resultat.
Hur har det gått?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.