Har nu fått mitt FTX-system projekterat.

Det verkar ta större plats än jag räknat med. Vad är erfarenheterna av Flexit S4 X???
 
Hej

Vad menar du med att det tar större plats, aggregatet eller hela lösningen i sig?

Aggregatet har vi placerat i pannrummet, tar ju nästan ingen plats alls.

Jag har nyligen installerat S4R EC varianten och jag är än så länge riktigt nöjd. Bara injusteringen av flöderna kvar.
 
Vi ska placera enheten i tvättstugan och hade hoppast på en enhet som var 60 bred.. nu blir den 90... blir lite knivigt att göra det bra med tanke på att Fjärrvärmecentralen sitter på samma ställe... det var det som jag menade... rördragningen verkar de ha löst på ett bra sätt och kommer inte påverka något.....

Jag är mest nyfiken på vad det finns att säga om enheten, kan också säga att man bara projekterat 1 ljudämpare till varje våningsplan (2 våningshus). Funderar på om man inte skall ha två dämpare till övre plan då det är där sovrummen ligger.....
 
Ursäkta, jag hade glömt ett L, jag har modellen som heter SL4R EC och den är mindre ser jag. 600 bred, 700 hög och 455 djup. Vi har våran lilla frys under.

Vi har ljudämpare på till- och frånluften alldeles efter aggregatet samt en till varje sovrum. Finns tre lägen och när jag kör på forcerad ventilation (läge tre) så kan jag höra i sus i sovrummet, kör jag på normal ventilation (läge två) så är det tyst. Men man kan nog inte snåla på ljuddämpare.

Riktigt bra manöver enhet, CI 50.
 
Är det någon annan som har erfarenhet av denna enhet??
 
Hej
du ska ha ljudämpare till varje från eller tillluftsdon annars kan du höra vad ljuden från rummet intill vi har en extra ljuddämpare på varje stam utöver dom vid rummen och ftx .
vi gick även upp till 125 rör genom hela huset för att få lägre lufthastighet och mindre ljud .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.