Edit
 
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
John Karlsson och 1 till
  • Laddar…
Vad är ni ute efter ? Glöm att ni kan få pengar eller bråka med säljaren eller mäklaren. Utsikt och solnedgång tillhör inte fastigheten…
 
Vad är skadan ? Ok, bråka kan du ändra till gnälla….
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är skadan ? Ok, bråka kan du ändra till gnälla….
Edit
 
Ett vänligt råd, lägg ner dina tankar och gå vidare och njut av livet istället.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Solnedgången går kanske att diskutera, men färgen är ju väldigt lätt att skylla på en dålig kamera eller dålig färg vid tryckning av prospektet (om det rör sig om ett fysiskt prospekt).

Har man tittat på hus och lägenheter ett tag lär man sig att bilder ofta är tagna med olika typer av objektiv som gör att rum ser större ut och att proportionerna ändras. Brukar gå att identifiera på onormalt breda dörrar eller möbler som ser lite konstiga ut.

Har en hamburgare på McDonalds någonsin sett ut som på bilden på menyn? Jag tror du har svårt att hämta något här.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Är det alltså en byggnad som sålts helt utan visning?
 
JanneJanne123
Ok, TS bangade ur. Tack för att du slösade vår tid.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
Var det inte ett fall för några år sen där en mäklare Photoshopat in en bild på antingen en eld eller rök ur skorsten ( kommer inte riktigt ihåg) i en eldstad med eldningsförbud.

Den tror jag mäklaren åkte dit på. Då köparen menade att om eldstaden funkade på bild men ej i verkligheten har mäklaren fuskat.

I ditt fall har du ju inte lidit skada så känns tveksamt vad du kan driva mot mäklaren.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ok, TS bangade ur. Tack för att du slösade vår tid.
Ingen fara, med tanke på nivån på svaren så kan jag bara tacka tillbaka.
 
JanneJanne123
Ja det är alltid trist när man inte får det svar man önskar.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
A Advert skrev:
Ingen fara, med tanke på nivån på svaren så kan jag bara tacka tillbaka.
Stackars TS som inte fick några styrkekramar...
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja det är alltid trist när man inte får det svar man önskar.
K Klass0n skrev:
Stackars TS som inte fick några styrkekramar...
Det var inga styrkekramar som efterfrågades. Det var heller inget gnäll eller bråk. Vad som efterfrågades var helt enkelt bortom din och övrigas förmåga att förstå.

"Fel forum", så att säga.
 
  • Haha
Klass0n
  • Laddar…
Då får du ta diskussionen med dina polare i Mensa istället. Lycka till!
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jag tror inte du kan kräva ersättning för ett rum som såg vitt ut på visningsbilden och som i verkligheten ser mer grått ut. Mäklaren kan alltid skylla på felaktig vitbalans.

Kanske kan du få 4000 kr för ommålning av rummet. Sen brukar väl de flesta fixa till sina nya hem inför inflyttning ändå? Lite nya ytskikt och så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.