När jag stänger luckan får jag ett långt piiip och sedan säger den bara ”stäng luckan” igen, några tips på felsökning??!!

Med vänlig hälsning,
Rickard
 
  • Gilla
Jg007
  • Laddar…
riob riob skrev:
När jag stänger luckan får jag ett långt piiip och sedan säger den bara ”stäng luckan” igen, några tips på felsökning??!!

Med vänlig hälsning,
Rickard
Intressant. Jag har precis samma problem. Den funkar ju fortfarande så bra. Bara man kunde få bort detta felmeddelande. Har kollat mikrobrytaren och den fungerar. Har lött om kablarna till den. Lik förbaskat får jag detta meddelande. Den märker helt klart att mikrobrytaren sluter/bryter, men vill ändå att man skall stänga fönstret. Undrar om den kan vara programmerad till att sluta fungera efter alla dessa år. Har kontaktat Iworx som vill att jag skall skicka in den på service. Tror jag haft den 7-8 år. Frågan är om man inte borde köpa en ny
 
  • Gilla
Jonte09871 och 1 till
  • Laddar…
Hej har fått exakt samma problem på min. Får signal ända fram till kretskortet så kablage samt microswitch är hel.
Har detta problem löst sig för er?
 
B bluesmed skrev:
Hej har fått exakt samma problem på min. Får signal ända fram till kretskortet så kablage samt microswitch är hel.
Har detta problem löst sig för er?
Nej. Köpte en ny IWorx M700. Har ju hänt en del på robotklipparfronten. Satt ut den gamla för 1000:- på Blocket och förklarade läget. Kom några gästarbetare från Baltikum och köpte den. Hoppas dom fick igång den.
 
You probably need to change the microswitch or connector. I have had same problem when resistance gets too high on humid weather. First I had problem with connector which was conducting to wrong places. Then few years later the micro switch was the problem. Easy and cheap fix. Wires should measure about zero to 1 ohm.
 
  • Gilla
Jg007
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.