A
Vilken djungel det är med högtryckstvättar!

Har ett behov av en tvätt för följande grejer

- Vill prova blåsa rent ett dagvattenrör innan jag ringer spolbil.
- Blåsa rent staketet innan nytt lager med färg.
- Tvätta plåtfasad.
- Tvätta fälgar vid däckskifte.

Och det är det. Användning tre gånger per år cirka.

Vad för en bör jag skaffa? Vill främst undvika kinaskräp och hålla priset nere.

Mvh yoloboi
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…

Bästa svaret

Det blir betydligt enklare om du anger någon slags budget. Hålla priset nere säger nästan ingenting. Och att undvika "kinaskräp" och hålla priset nere kan bli svårt, men det beror ju som sagt på budget. Kärcher, Nilfisk, Skil, Bosch etc. gör generellt bra grejer men om dom är prisvärda vete fan.

Jag var i ungefär samma sits i våras och googlade mig harmynt. Jag har ett stökigt avlopp som behöver spolas ur lite då och då och behov av att tvätta av bilen, några trädgårdsmöbler etc.

Min budget var ca. 2000 kr och det finns några alt. här på hemmaplan för dom pengarna men så blev jag tipsad om maskiner från Lavor och från Annovi Reverberi. Det slutade med att jag valde AR 479 Plus. Dels var det priset men även det faktum att den kom med lite bonusar från indors.eu

Den är lite plastig exteriört men har funkat kalas hittills och då har jag blåst igenom alla avlopp ett par gånger, tvättat bilen några gånger, en altan etc. och hittills har det funkat kalas. Behövde byta en liten o-ring på slangen som gick av men den köpte jag på macken för 5 kr så ...... :cool: För priset som inkl. avloppsrensslangen så är jag skitnöjd. Hade jag köpt en enklare maskin från Jula eller Biltema för samma pris så hade jag fått sämre kraft och behövt köpa till avloppsslangen för 7-800 kr extra. Får se hur länge den håller men AR tillverkar alla maskiner åt DeWalt, Black&Decker, Stanley m.fl. så jag tänker att dom vet vad gör.

Men idag hade jag kanske lagt på 500-1000 kr och köpt en https://indors.eu/cold-water-pressure-washer/3697-annovi-reverberi-4-0-twin-flow.html som också är inkl. rensslangen. 261€ inkl. frakt mot ca. 4500 kr i Sverige.

Ett annat alt. kan vara en begagnad märkesmaskin men då ska du fortfarande köpa till slangen etc.

Indors.eu har förövrigt jävligt bra priser på mycket andra grejer. Jag passade på att köpa en MTM foam lance för 40€ som kostar det dubbla här hemma.
 
A
Stort tack för utförligt svar. Jag undvek medvetet att sätta en budget pga vet inte riktigt vart tröskeln för fullkomligt skräp och något som är ok ligger. Men under 2000 är bra, under 3000 ok. Kan i värsta fall slantar upp ett par tusen till men finns roligare grejer att lägga lönen på.

Ska spana in maskinerna du föreslog direkt! :)
 
A
Stora maskinen verkar ju skitfin. En sån där det bli.

Följdfråga: någon som har tvättat plåtfasad och har tips på tillbehör? Grannen nämnde något han använde i somras men det var länge sedan jag såg honom nu.
 
A
Har fått hem den större maskinen som bästerortan föreslog. Plastigt intryck men i övrigt inget att klaga på, läste upp mitt stopp i dagvattenröret så den har redan betalat sig.

Har just inget att jämföra med annat än industriell dieseldriven maskin, men än så länge är jag nöjd.

Tack för det fina tipset! Inga problem att handla från indors för övrigt, dom skickade snabbt och var här på några dagar.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.