Hej hur kan man skapa dessa snygga paneler eller vad man ska kalla det i fönstersmygen i fönstret? Se bilden, hälsningar från glad amatör
 
  • Ljus inomhusmiljö med fönster, pappersstjärna, utsikt över bostadshus och disigt vinterljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipsar först, spikar dit det virke man vill ha, spacklar o målar.
Äger man ingen överhandsfräs för att fräsa den profil man vill ha, kanske det finns nått foder eller sockel man kan använda.
 
T
Är nog inte riktigt så svårt som man skulle kunna tro. Som sagt gipsa först sen slå på brädor som är snyggt frästa. Sen spackla och sist måla.
Sen slutresultatet beror mkt på hur duktig och noggrann du är.
 
Tack för svar, som amatör tror man alltid att det ska vara lätt men sen när man börjar greja så är det alltid ngt som strular. Får se om jag vågar mig på det eller ber en snickare
 
T
M Malinovich skrev:
Tack för svar, som amatör tror man alltid att det ska vara lätt men sen när man börjar greja så är det alltid ngt som strular. Får se om jag vågar mig på det eller ber en snickare
Gäller bara att våga
Det är ju egentligen bara 4st brädor (egentligen fler) som kanten fräses med handöverfräs och sedan så spackel och färg.
 
  • Ett fönster, rosa klotter över bildens mittdel, stjärnformad dekoration, utsikt över byggnad och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Malinovich
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.