Får man måla på fototapet?
 
Nej, det är olagligt.


Eller är det i din egen bostad?
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nej, det är olagligt.


Eller är det i din egen bostad?
Nej, det är hyreslägenhet och jag ska flytta. Varför är det olagligt?
 
A Aldona skrev:
Varför är det olagligt?
Att måla på någon annans fototapet räknas väl som skadegörelse?

Rent generellt alltså... Och du ställde ju en väldigt generell fråga i första inlägget.
 
  • Gilla
ViktorHg
  • Laddar…
useless useless skrev:
Att måla på någon annans fototapet räknas väl som skadegörelse?

Rent generellt alltså... Och du ställde ju en väldigt generell fråga i första inlägget.
Jag har tapetserat rum med fototapet och hyresvärd säger att jag behöver riva bort tapeten eftersom det inte går att måla på fototapet, stämmer det?
 
Useless trollar dig. Fråga din hyresvärd om det är okej är nog det enkla svaret. Om du får för hyresvärden så är det bara köra på.
 
J Jesper Karlsson3 skrev:
Useless trollar dig. Fråga din hyresvärd om det är okej är nog det enkla svaret. Om du får för hyresvärden så är det bara köra på.
Jag har tapetserat rum med fototapet och hyresvärd säger att jag behöver riva bort tapeten eftersom det inte går att måla på fototapet, stämmer det?
 
Det beror väl på hur det ser ut och vilket slutresultat man vill ha? Risken med att måla på en tapet är att den släpper i skarvar och bubblar sig när den blir blöt.
Du får väl prova helt enkelt?
 
  • Gilla
Aldona och 2 till
  • Laddar…
Inget problem att måla på fototapet om den sitter fast ordentligt i underlaget. Sitter den inte fast ordentligt blir det blåsor. Då får du riva ner den.
Fråga hyresvärden om det räcker med att måla väggen eller om dom kräver tapet. Var det helt slät vägg innan får du spackla och slipa skarvarna.
 
  • Gilla
Aldona
  • Laddar…
J Jesper Karlsson3 skrev:
Useless trollar dig. Fråga din hyresvärd om det är okej är nog det enkla svaret. Om du får för hyresvärden så är det bara köra på.
Borde frågat innan hen satte upp fototapet på nån annans väggar istället.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Borde frågat innan hen satte upp fototapet på nån annans väggar istället.
Hon är jag om du undrar Jag bor i den lägenheten i 8 år och fick aldrig höra att man får inte måla på fototapet, själv är jag byggnadsingenjör med 20 år erfarenhet, jag undrar om hyresvärd som jag har förstahandskontrakt vill blåsa mig, besiktningsman säger att det ska kosta mig 700kr per kvm. Så en fondvägg vill han 7000kr.
 
  • Färgglada byggnader, klassiska bilar, människor på gata, stadsmiljö, lampstolpe, paraply, arkitektoniska detaljer, urbant fotografi.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad var det för ytskikt innan? Tapet eller målat? Fick du ok från hyresvärden att sätta upp fototapeten?
 
useless useless skrev:
Vad var det för ytskikt innan? Tapet eller målat? Fick du ok från hyresvärden att sätta upp fototapeten?
Det är betong målad vägg som underlaget. Det är ok att tapetsera i lägenheten, han godkänner en annat fondvägg men inte den som är fototapet
 
Ja, jag förstår att dom vill ha nånting mer neutralt... Enklast är väl att riva ner tapeten och limma upp nya tapeter i nån neutral färg? Det borde du kunna fixa själv på några timmar.
 
useless useless skrev:
Ja, jag förstår att dom vill ha nånting mer neutralt... Enklast är väl att riva ner tapeten och limma upp nya tapeter i nån neutral färg? Det borde du kunna fixa själv på några timmar.
Ja, det bli kanske enklast att riva bort det och inte tjafsa med hyresvärd Det var ingen problem med att det är skrikigt färger på tapeten men att det inte går att måla på det och jag behöver ta kostnader. Jag byter lägenheten med någon annan och de nya hyresgäster godkänner tapeten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.