Hej, jag har nyss upptäckt att rören som går från ställdon har ärgat sig och ett rör lite högre upp har också börjat med det. Finns det något förklaring? Behöver vi göra något åt det? Jag tror att grejerna är drygt 20 år gamla. Vi har bott i huset i 6 år har ej upplevt problem med pannan. Men missfärgning bekymrar mig. VVS-installation med korroderade kopparrör och isolerat rör i bakgrunden. Möjlig läckagepunkt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VVS-installation med isolering och korrosion, vidhäftande tejp och justerbar skiftnyckel för underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gustav Eriksson (Wasa) ringde och ville ha sina rör tillbaka, 20 år? Näe, dags att byta...
 
  • Gilla
ninhuo
  • Laddar…
måste vara en äldre person som gjort det där.........Skarvhylsa och 5cm rör in i en skarv. Instick i slätrör direkt...Allt beror ju på småläckage över tid som ingen brytt sig om. Nu är det bara byta hela partier som sagt. Ingen ställer sig och försöker täta det där eller snygga till det. Tar för lång tid.
 
  • Gilla
ninhuo
  • Laddar…
A
inget akut men det läcker och skall fixas innan det blir haveri
 
  • Gilla
ninhuo
  • Laddar…

Bästa svaret

Tack för alla svar, vi ska ta nog och byta rören i samband när vi ska renovera badrummet. Systemet ska tömmas då vi ska byta element och nya rör kommer, då kan vi passa på och byta rören kring pannan också.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.