Nybörjare fråga. Går det att slipa en trappa som har lite mönster på trappsteget eller kommer slipning förstöra den? Se bilden.
 
  • Trätrappsteg inomhus, brun ton, rejäl konstruktion, steg med kantlister, slitna ytor, inget räcke synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någon form av matta som sitter på trappstegen? Den skulle jag inte slipa på. Träet är väl inga problem att slipa.
 
D Denimhead skrev:
Är det någon form av matta som sitter på trappstegen? Den skulle jag inte slipa på. Träet är väl inga problem att slipa.
Nej det är inga matta. Känns som trä.
 
Skulle gissa på att det är någon linoleummatta? Ser iaf så ut.
 
  • Gilla
Elsparv och 1 till
  • Laddar…
Ser ut som matta på stegen , bryt bort trät som sitter frampå , då ser du , ta en morakniv å bryt upp mattan lite lätt å kolla hur den sitter, men något trä ser de inte ut å vara iaf
 
  • Gilla
Denimhead och 1 till
  • Laddar…
Ja kanske det. Om jag skulle inte riva mattan vad är rätt sätt att fräscha upp den?
 
En styv roterande borste , sen kanske någon pelermaskin med något medel , bättre å kasta ut den gamla mattan i stegen å fixa nya på någon lokal mattläggar firma eller parkett steg
 
Snickaren var hemma idag o fixa lite grej så jag passade på och fråga om trappan. Han kände och skrapade lite och sa att den är inte matta och inte säkert trä heller men kan vara någon komposit material från 50 talet. Jag hade inte räknat med dyr trappa renovering så kommer inte riva den. Ska bara göra ren och måla sidorna så förhoppningsvis blir snygg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.