Hej!

Kan ni hjälpa mig räkna ut ett schablonvärde på hur mycket denna villa skulle kosta per år i elförbrukning med dagens elpriser?

125 kvm radhus, 1977, 3-glasfönster överallt. Luft/luftvärmepump och direktverkande el. Tycker ni att protokollet verkar rimligt ur det perspektivet?

Jag har svårt att få grepp om hur jag ska räkna. Skriv gärna också hur ni tänker :) tack på förhand!
Svensk blankett för energianvändning med värden för uppvärmning, tappvärme, och elanvändning. Avsnitt inkluderar energikällor och beräkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Attitudeswe
Dom där siffrorna är antagligen för 2 personer? Dom är ju från 2020, så borde inte vara dopade med 16grader inne...

Vi bodde innan på 110kvm parhus med ett litet barn och förbrukade då 9000kWh för allt med en frånluftsvärmepump

I SE3 får du räkna med 8000kr för energiskatt och nät för 8000kWh

Sen är det rörligt elpris som gäller idag. Du får räkna med att 8000 kEh kostade 11500 inkl moms före bidrag 2022

Skärmavbild visar energiförbrukning på 16,130 kWh för 23,238 kr över ett år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild av graf över elpriser, med tidsintervall och prisuppgifter på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt! Stort tack för info.

Låter ju helt enkelt rimligt då. Ffa då vi är två personer som kommer flytta in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.